دانش بنیان ها از ربات پزشکی کیوان لایف بات رونمایی کردند ، از ساخت دستگاه برای برطرف مشکل آب غزانیه تا چگونگی لحظات پایانی مرگ یک ستاره

به گزارش مجله تار و سه تار، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

دانش بنیان ها از ربات پزشکی کیوان لایف بات رونمایی کردند ، از ساخت دستگاه برای برطرف مشکل آب غزانیه تا چگونگی لحظات پایانی مرگ یک ستاره

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

لحظات انتهای مرگ یک ستاره چگونه است؟

ستارگان قدرت خود را از همجوشی هسته ای (کنار هم قرار دادن عناصر سبکتر و تشکیل عناصر سنگین تر) می گیرند. این فرایند انرژی اضافی فراوری می نماید، میزان این انرژی زیاد نیست، اما وقتی این واکنش ها میلیون ها یا میلیارد ها بار در هرثانیه اتفاق بیفتد، برای زنده نگه داشتن ستاره طی چندین میلیارد سال کافی است.

گوشی های جدید شرکت هواوی از سامانه گرافنی برای خنک شدن استفاده می نمایند

جرج ژائو بیان کرد که به زودی تلفن همراه جدید آنر (Honor) رونمایی می گردد، از جمله مسائل مطرح شده درباره این تلفن جدید، گرافیک طراحی سه بعدی و سامانه خنک نماینده آن است. براساس اطلاعات ارائه شده، این تلفن هوشمند از سامانه خنک نماینده ای بهره مند است که در آن از گرافن استفاده شده است.

توانایی شرکت های دانش بنیان برای برطرف مشکل آب غیزانیه / مسئولان استانی برای استفاده از فناوری های داخلی پیش قدم شوند

پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: درحال حاضر شرکت های دانش بنیان توانسته اند دستگاه های آب شیرین کن با مصرف کم و محدود ویژه روستا ها را بومی سازی وایران ساخت نمایند و خوشبختانه این فناوری را در اختیار دارند. برای استفاده از این فناوری، مسئولان محلی، استانداری و سازمان آبفای استان ها باید اقدام نمایند.

رونمایی از ربات پزشکی کیوان لایف بات / دانش بنیان ها تهدید را به فرصت تبدیل کردند

متخصصان یک شرکت دانش بنیان در مدت زمانی کوتاه پیروز به طراحی و ساخت یک ربات خدمت رسان پزشکی شدند. این ربات ایران ساخت با نام کیوان لایف بات با ویژگی های خود در زمان شیوع بیماری های با ضریب بالای انتقال، ارتباط درمانگر و بیمار را کم می نماید. ربات پزشکی کیوان لایف بات امروز به عنوان عضوی از کادر درمان بیمارستان شهید هاشمی نژاد و همزمان در قطر و روسیه فعالیت خود را شروع کرد.

دانشمندان وجود دو سیاره جدید را تایید کردند

اولین تصویر مستقیم از این سیارات، PDS 70 b، در سال 2018 گرفته شده و به دنبال آن تصاویر چندگانه ای در طول موج های مختلف از جفت این سیاره، PDS 70 c، در سال 2019 گرفته شد. جیسون وانک نویسنده اصلی این تحقیق گفت: هنگامی که برای اولین بار از این دو سیاره تصویربرداری انجام گرفت، سردرگمی هایی ایجاد شد. جنین های سیاره از صفحه ای از گردوغبار و گاز اطراف یک ستاره تازه متولد شده، تشکیل می شوند. این مواد اطراف ستاره ای، در سیاره جدید با هم یکی شده و صفحه دودی می سازند که باعث می گردد تفاوت دیسک گازی با گردوغبار یک سیاره در حال توسعه کم شده و تصویربرداری سخت گردد.

دکتر گوگل همواره دروغ می گوید / از خودبیمار پنداری تا توصیه های پزشکی آنلاین

محققان استرالیایی اخیرا روی 36 برند مختلف گوشی موبایل و همچنین کلیدواژه های مربوط به نشانه های بیماری توسط کاربران در گوگل مطالعه نموده و دریافته اند که این موتور جست وجو فقط 36 درصد موارد نتایج درستی را در اختیار کاربران قرار می دهد و 52 درصد موارد اطلاعات کاملا غلطی ارائه می دهد.

فضانوردان ناسا با خودروی تسلا به سکوی پرتاب می فرایند

داف هارلی و باب بنکن، دو فضانورد ناسا برای نخستین بار در یک ماموریت انسانی از آمریکا و با فضاپیمای تجاری به نام دراگون به فضا پرتاب خواهند شد. این نخستین باری است که فضانوردان بعد از به انتها رساندن برنامه فضایی شاتل در سال 2011 از ایالات متحده اعزام سفر به فضا می شوند و جالب است بدانید که فضانوردان به مدت 25 سال با آسترووان که توسط شرکت آیستروم مونتاژ شده بود، به سکوی پرتاب می رفتند.

شرکت های کوچک و شتابدهنده ها تا 500 میلیون تومان تسهیلات می گیرند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان کوچک، شتابدهنده ها و تامین نمایندگان فضا های کار اشتراکی آسیب دیده بر اثر شیوع کرونا با پرداخت مبلغ تسهیلات تا سقف 500 میلیون تومان حمایت می نماید. بهره تسهیلات 9 درصد و دوره بازپرداخت نیز 6 ماه است. میزان تسهیلات تا سقف 500 میلیون تومان براساس هزینه ها، فروش، حقوق و دستمزد پرداختی شرکت مشخص می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 951

به "دانش بنیان ها از ربات پزشکی کیوان لایف بات رونمایی کردند ، از ساخت دستگاه برای برطرف مشکل آب غزانیه تا چگونگی لحظات پایانی مرگ یک ستاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها از ربات پزشکی کیوان لایف بات رونمایی کردند ، از ساخت دستگاه برای برطرف مشکل آب غزانیه تا چگونگی لحظات پایانی مرگ یک ستاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید