تمدید پویش نامه نگاری به نویسندگان محبوب بچه ها و نوجوانان

به گزارش مجله تار و سه تار، پویش ملی کتابخوانی و نامه نگاری به نویسندگان محبوب بچه ها و نوجوانان تا 25 آبان ماه تمدید شد.

تمدید پویش نامه نگاری به نویسندگان محبوب بچه ها و نوجوانان

به گزارش خبرنگاران، دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب با اعلام این خبر عنوان نموده است: فراخوان این رویداد نیمه مهرماه امسال همزمان با هفته ملی کودک منتشر شده است و با توجه به استقبال نوجوان ها و تسهیل گران فعال در جام باشگاه های کتاب خوانی و درخواست آن ها مهلت شرکت در رقابت تمدید شد. بچه ها و نوجوانان علاقه مند به مشارکت در این پویش می توانند نامه های شان به نویسندگان محبوب شان را در سایت شبکه ترویج کتاب خوانی ایران به نشانی اینترنتی bookpromotion.ir بارگذاری نمایند.

بر اساس این گزارش، همه نامه ها پس از دسته بندی برای نویسندگان یا مترجمان و پدیدآورندگان کتاب و... ارسال شده و به تدریج در پایگاه اطلاع رسانی شبکه ترویج کتاب خوانی معرفی خواهند شد. در انتها پویش نیز به شماری از برگزیدگان با بیشترین امتیاز جوایزی اهدا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هدف از این پویش، استفاده از فراغت به وجودآمده در خانه ها، همچنین استفاده از امکانات موجود در فضاهای مجازی در جهت ترویج اجتماعی کتاب خوانی در سراسر ایران و تشویق بچه ها و نوجوانان به گفت وگو درباره کتاب است. از دیگر اهداف این رویداد ارتباط بیشتر میان بچه ها و نوجوانان و نویسندگان است. در این پویش بچه ها و نوجوانان به نویسندگانی مورد علاقه شان نامه می نویسند. شرکت در این پویش منحصر به اعضای جام باشگاه های کتاب خوانی کودک نیست و همه بچه ها و نوجوانان ساکن در شهرها و روستاها می توانند در آن شرکت نمایند.

بر اساس فراخوان، در شرح نحوه مشارکت بچه ها برای حضور در این پویش چنین پیشنهاد شده است که مشارکت نمایندگان علاقه مند به پویش پس از مطالعه کتاب یا کتاب های نویسنده مورد علاقه شان و نگارش نامه ای به آن نویسنده، تصویری از آن نامه را در شبکه های اجتماعی نشر می دهند و در وبگاه پویش به نشانی bookpromotion.ir/letter علاوه بر بارگذاری نامه، ضرورت دارد فرم شرکت در پویش را هم پر نمایند.

بر اساس فراخوان، بچه ها و نوجوانان می توانند به هر یک از نویسندگان مورد علاقه شان نامه بنویسند؛ علاوه بر نویسنده بچه ها و نوجوان ها می توانند با مترجم، ناشر، تصویرگر، کتاب فروشی که اثر را از او خریده اند یا حتی کتابخانه ای که کتاب را امانت گرفته اند هم نامه نگاری نمایند.

در انتها پویش، نامه ها توسط هیئت داوران خوانده و ارزیابی می گردد و به نامه های برگزیده جوایزی تعلق خواهد گرفت. برای داوری نامه ها شاخص هایی همچون خلاقیت، اصالت و رعایت اصول نگارش در نظر گرفته شده است که با نظر جمعی از نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب کودک و نوجوان انجام خواهد شد. منتخب نامه های برگزیده پویش همراه با پاسخ های دریافتی به آن نامه ها در کتابی تدوین و منتشر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1219

به "تمدید پویش نامه نگاری به نویسندگان محبوب بچه ها و نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید پویش نامه نگاری به نویسندگان محبوب بچه ها و نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید