ثبت بیش از 26 هزار پرونده بیماران کرونایی در استان همدان

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران/همدان مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت : بیش از 26 هزار و 700پرونده بیمار کرونایی در استان همدان ثبت و مورد تایید قرار گرفته شده که هزینه بیمه پرداختی آنها فقط در استان همدان 127 میلیارد تومان بوده است.

ثبت بیش از 26 هزار پرونده بیماران کرونایی در استان همدان

سعید فرجی امروز پنجشنبه 6 مهر ماه در نشست خبری , اظهار کرد: در سال های گذشته پرداخت مطالبات مراکز طرف قرار داد چند ماهی به عقب می افتاد که با به روز شدن شدن پرداختی های بیمه سلامت دیگر این مشکل وجود ندارد .

وی اضافه نمود: شیوع ویروس کرونا در اسفند سال 98 باعث شد که سازمان بیمه سلامت اقداماتی را برای پشتیبانی از بیماران کرونایی انجام دهد که در قدم اول باعث شد همه بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

فرجی در ادامه اضافه نمود : برای پاسخگویی به نیازها و مسائل مردم در زمینه بیماری ویروس کرونا، می توانند از سامانه تلفنی 1666 که خیلی وقت است راه اندازی شده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن نسخه ها و حذف دفترچه های کاغذی از سال 99 با جدیت پیگیری و اجرایی شده است، شرح داد: یکی از اولویت های اصلی بیمه سلامت را الکترونیکی کردن ارائه خدمات سلامت می دانیم که با آغاز برنامه ششم توسعه کشور این موضوع در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت و استان همدان به عنوان آزمونه (پایلوت) اجرای پرونده الکترونیکی سلامت انتخاب شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان یاد آور شد: حدود یک میلیون نفر از جمعیت استان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

فرجی با بیان اینکه در انتها سال گذشته 100 درصد مطب های طرف قرداد بیمه سلامت در این استان نسبت به نسخه نویسی الکترونیکی اقدام کرده اند، گفت: در اسفند سال گذشته تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی همدان فراهم کردند که زیر ساخت نسخه نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی دولتی منعقد شده است که این زیر ساخت در صورت نیاز به آموزش از توان کارشناسان بیمه سلامت نیز استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه در این مراکز 59 دندانپزشک ، 160 ماما و196 پزشک،به بیماران، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند، اضافه نمود: اجرای طرح سیستم ارجاع بیمه سلامت در استان همدان باعث شده است که 200 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی در استان همدان قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1826

به "ثبت بیش از 26 هزار پرونده بیماران کرونایی در استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بیش از 26 هزار پرونده بیماران کرونایی در استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید