جشنواره جوان خوارزمی طرح محور است و نه ایده محور ، راهنمایی طرح های برگزیده به سمت تجاری سازی

به گزارش مجله تار و سه تار، دبیر بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی با اشاره به حمایت های طرح های برگزیده گفت: جشنواره جوان خوارزمی طرح محور است و نه ایده محور.

جشنواره جوان خوارزمی طرح محور است و نه ایده محور ، راهنمایی طرح های برگزیده به سمت تجاری سازی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

علیرضا اللهیاری دبیر بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران بیان نمود: برای بیست ویکمین جشنواره جوان خوارزمی در 16 گروه تخصصی حدود 383 طرح به دبیرخانه ارسال شده است که از این تعداد 18 طرح به هیئت داوران جشنواره پیشنهاد و در نتیجه 10 طرح به عنوان برگزیده نهایی بخش دانش پژوهان و فناوران جشنواره انتخاب شد.

دبیر جشنواره جوان خوارزمی با اشاره به استقبال دانش پژوهان برای ارسال طرح های خود به جشنواره مطرح نمود: این در خالی است که دوره گذشته در بخش دانش پژوهان و فناوران حدود 375 طرح ارسال شده بود و 12 طرح به عنوان برگزیده نهایی جشنواره جوان خوارزمی انتخاب شدند.

اللهیاری با بیان اینکه جشنواره جوان خوارزمی طرح محور است و نه ایده محور، گفت: ماهیت پژوهشی طرح های برگزیده به جشنواره در 4 گروه پژوهش های کاربردی (شامل گروه مکانیک)، پژوهش های بنیادی (شامل گروه های کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه و فناوری های شیمیایی)، طرح های توسعه ای (شامل گروه برق و کامپیوتر) و نوآوری (شامل گروه های زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، برق و کامپیوتر، عمران و مکانیک) دسته بندی می گردد که رتبه اول جشنواره سال جاری به پژوهشی کاربردی در گروه تخصصی مکانیک اختصاص پیدا می نماید.

وی گفت: در بخش پژوهشگران و فناوری جز جوایز نقدی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی، به عضویت در آمدن بنیاد ملی نخبگان و دریافت تسهیلات از آنها، راهنمایی طرح ها به سمت شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی شدن از جمله جوایز این دوره از جشنواره برای طرح های برگزیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 571

به "جشنواره جوان خوارزمی طرح محور است و نه ایده محور ، راهنمایی طرح های برگزیده به سمت تجاری سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره جوان خوارزمی طرح محور است و نه ایده محور ، راهنمایی طرح های برگزیده به سمت تجاری سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید