جمع آوری بیش از 8 هزار نفر از معتادان متجاهر در امسال، 4 هزار معتاد مبتلا به بیماری واگیردار در جامعه رها هستند

به گزارش مجله تار و سه تار، فرمانده انتظامی تهران عظیم از جمع آوری بیش از 8 هزار نفر از معتادان متجاهر در امسال اطلاع داد.

جمع آوری بیش از 8 هزار نفر از معتادان متجاهر در امسال، 4 هزار معتاد مبتلا به بیماری واگیردار در جامعه رها هستند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزای دانشجو، سردار حسین رحیمی امروز چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه امسال در ادامه اجرای طرح ظفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 8 هزار و 82 نفر از معتادان متجاهر از ابتدای امسال تا کنون توسط پلیس مبارزه با موادمخدر جمع آوری شده اند.

وی توضیح داد: 4 هزار نفر از معتادان متجاهر مبتلا به بیماری واگیردار در جامعه رها هستند.

سردار رحیمی افزود: در جریان اجرای روز گذشته طرح جمع آوری معتادان متجاهر هزار و 800 مرد و 70 معتاد متجاهر زن جمع آوری شدند که پس از غربالگری به مراکز ترک اعتیاد منتقل می شوند.

وی تاکید نمود: سه سال است که پلیس فریاد می زند وجود مراکز گرمخانه و کاهش آسیب که به معتادین متجاهر خدمات ارائه می دهند، در شوش، مولوی و هرندی امنیت و سلامت آن ها را به چالش کشیده است و ما درنیروی انتظامی معتقدیم که این مراکز باید به مراکز خارج از تهران منتقل شوند و متاسفانه تا کنون کاری صورت نگرفته است.

فرمانده انتظامی پایتخت همچنین گفت: 3 هزار و 817 نفر از هشت هزار نفری که در این سال ها جمع آوری شده اند به دلیل مشکلاتی، چون کهولت سن، بیماری، معلولیت جسمی و مشکلاتی از دست پذیرش نمی شوند و بعضی از افراد فوق دارای کارت متادون هستند.

سردار رحیمی اظهار داشت: متاسفانه پلیس در اجرای طرح جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر تنها مانده است و هیچ کدام از نهاد ها برای نگهداری معتادان متجاهر با پلیس همکاری نمی کند و مردم کم کای را از چشم ناجا می بینند.

وی توضیح داد: بر اساس آخرین آمار حدود 20 هزار معتاد متجاهر در پایتخت وجود دارد و این در حالی است که ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر در تهران 10 هزار نفر است و متاسفانه همواره ما 10 هزار معتاد متجاهر رها در جامعه داریم.

سردار رحیمی اضافه نمود: بر اساس آخرین آمار بیش از 143 باب منزل مرتبط با جرائم موادمخدر از اواخر سال 97 توسط پلیس شناسایی و پلمب شده است و جای تاسف دهرد که بگوییم در ابتدای امسال متوجه شدیم تمامی این منازل مجوز گرفته و مجددا بازگشایی شده اند.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: طبق آمار 60 درصد سرقت های خرد توسط معتادان متجاهر انجام می گردد و به دلیل اینکه معتاد متجاهر از خانه و خانواده دور و مجبور است برای تهیه خرج روزانه و تامین هزینه مواد مصرفی اش دست به سرقت بزند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1581

به "جمع آوری بیش از 8 هزار نفر از معتادان متجاهر در امسال، 4 هزار معتاد مبتلا به بیماری واگیردار در جامعه رها هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری بیش از 8 هزار نفر از معتادان متجاهر در امسال، 4 هزار معتاد مبتلا به بیماری واگیردار در جامعه رها هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید