رونمایی از 7 دستاورد و توانمندی در حوزه علوم شناختی

به گزارش مجله تار و سه تار، در نمایشگاه فناوری های ایران ساخت 7 دستاورد و توانمندی حوزه علوم شناختی در نمایشگاه فناوری های ایران ساخت در تهران به نمایش عایدی.

رونمایی از 7 دستاورد و توانمندی در حوزه علوم شناختی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این رویداد، 5 شرکت دانش بنیان و خلاق فعال در حوزه علوم شناختی، سیستم های ثبت سیگنال های مغزی، تحریک مغناطیسی مغز، رهگیر چشمی، سیستم های تحریک سلول های عصبی، سیستم الکتروفیزیولوژی، نوروفیدبک و بایوفیدبک را ارائه و به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه روز گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهوری و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در تهران گشایش یافت.

شمار زیادی از شرکت های دانش بنیان و خلاق از جمله شرکت های فعال در حوزه علوم شناختی، آخرین دستاوردها و توانمندی ها در حوزه های مختلف پزشکی، فناوری های نرم و خلاق، لیزر و فوتونیک، علوم و فناوری های اعصاب و شناختی و نانوفناوری را در این نمایشگاه، در معرض دید علاقمندان، اساتید، دانشجویان، مبتکران، صنعتگران و مخترعان قرار داده اند.

اوایل بهمن ماه امسال نیز 30 دستاورد فنی و تخصصی حاصل از اجرای طرح های تحقیقاتی محققان و متخصصان حوزه علوم شناختی، تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در دو سال اخیر، طی مراسمی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در نمایشگاه بین المللی تهران رونمایی شد.

در این نمایشگاه، دستاوردها و محصولات فناورانه در زمینه های ایمپلنت های مغزی، تحریک الکتریکی عمقی مغز، تحریک مغناطیسی مغز، واقعیت مجازی برای جوندگان، تحریک بویایی، رهگیر چشمی، الکترود و سیستم های ثبت و تحریک مغز و نیز بازی ها و برنامه های کاربردی شناختی در معرض نمایش عایدی.

بومی سازی تجهیزات و ابزارها، توسعه و تقویت بازار کسب وکارها، مراکز و شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات و تجهیزات حوزه علوم شناختی، از اهداف رونمایی از تجهیزات و ابزارهای حاصل از اجرای طرح های تحقیقاتی تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1952

به "رونمایی از 7 دستاورد و توانمندی در حوزه علوم شناختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از 7 دستاورد و توانمندی در حوزه علوم شناختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید