حضور در نمایشگاه های بین المللی، معرف صنایع دستی ایرانی است

به گزارش مجله تار و سه تار، یک هنرمند صنایع دستی گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید به طور جدی در برنامه ریزی های متولیان حوزه صنایع دستی قرار گیرد، حمایت از هنرمندان صنایع دستی برای حضور در نمایشگاه های بین المللی است.

حضور در نمایشگاه های بین المللی، معرف صنایع دستی ایرانی است

مسعود رنگرزان هنرمند رشته مجسمه سازی در آستانه روز جهانی صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به اهمیت حضور هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه های بین المللی اضافه نمود: وقتی هنرمندی در نمایشگاه های خارجی و بین المللی حضور پیدا می نماید علاوه بر این که این حضور برای خود هنرمند نتایج اقتصادی خوبی دارد، می تواند باعث معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی ایرانی در سطح جهانی گردد.

او ادامه داد: ایران مرز پرگهر است و در حوزه صنایع دستی دارای سابقه و تجربه هزاران ساله است. صنایع دستی ایران در جهان نظیر ندارد و معرفی این هنر در نمایشگاه های بین المللی می تواند باعث آشنایی هرچه بیشتر کشورهای مختلف جهان با صنایع دستی ایرانی گردد.

رنگرزان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این که نمایشگاه های داخلی و خارجی موضوع مهمی است که باید به عنوان اصلی ترین برنامه ریزی متولیان حوزه صنایع دستی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: حضور یک هنرمند در نمایشگاه صنایع دستی خارجی در حقیقت یک تبلیغ مستقیم برای صنایع دستی ایرانی است و بازدید کنندگان کشورهای مختلف از نزدیک با هنرهای زیبا و صنایع دستی ایرانی آشنا می شوند.

این هنرمند ادامه داد: در کنار حمایت از هنرمندان صنایع دستی برای حضور در نمایشگاه های خارجی به طور حتم موضوعات مهمی مانند بیمه هنرمندان صنایع دستی و نیز ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانکی از دیگر موضوعاتی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

او در انتها صحبت های خود اظهار داشت: صادرات صنایع دستی نیز باید بیش از پیش مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد، صادرات صنایع دستی می تواند ارزآوری برای کشور به دنبال داشته باشد و به رونق فراوری و ایجاد اشتغال در کشور یاری می نماید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 264

به "حضور در نمایشگاه های بین المللی، معرف صنایع دستی ایرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور در نمایشگاه های بین المللی، معرف صنایع دستی ایرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید