حل مسائل محله باغ خلج اراک احتیاج به اقدامات فوری مدیران دارد

به گزارش مجله تار و سه تار، 23 گروه جهادی دانشجویی اراک در نامه ای سرگشاده به بعضی مسئولان استان مرکزی نکاتی را درباره شرایط محله باغ خلج یا کوی سجادیه اراک مطرح کردند.

حل مسائل محله باغ خلج اراک احتیاج به اقدامات فوری مدیران دارد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، 23 گروه جهادی دانشجویی اراک در نامه به دادستان شهرستان اراک، مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی، رئیس مرکز بهداشت اراک و شهردار این شهرستان نکاتی را درباره شرایط محله باغ خلج یا کوی سجادیه این شهرستان مطرح کردند.

در این نامه آمده است:

متاسفانه سال هاست شاهد آن هستیم که در شهر اراک، عده ای از مسئولین در جهت حل معضلات محله های حاشیه نشین همت نمی گذارند. جای بسی تاسف است که در دهه پنجم انقلاب اسلامی هنوز مدیرانی در جمهوری اسلامی نفس می کشند که نسبت به درد ها و مسائل مردم دغدغه ندارند و به آن بی توجه اند. آن هایی هم که توجه می نمایند، بعضا تنها وعده های سر خرمن می دهند و دریغ از اندکی اقدام و عمل!

مگر می گردد ده ها هزار نفر از ساکنین این مناطق سال ها به حال خود رها شوند و هیچ کس هم نباشد که خود را نسبت به مسائل آن ها جوابگو بداند؟! مگر اینها، ولی نعمتان ما و شما نیستند؟! مگر این کوخ نشینان منشأ برکات نبودند؟! مگر می گردد پذیرفت این حجم از بی توجهی های مدیران سهوی و از روی فراموشی بوده است؟!

در ادامه این نامه مسائل محله باغ خلج در حوزه های مختلف مانند جمع آوری زباله، تردد حیوانات، نازیبایی محله، مسائل زیرساختی منطقه و معضل مسکن در این محله مطرح شده است و دانشجویان اعلام نموده اند که مطالبه اصلی ما از شما این است که به سرعت اقدامات و پیگیری های لازم را در جهت اجرای این در طرح در دستور کار شهرداری قرار دهید. قابل توجه است که اراضی فعلی باغ خلج پس از اجرای طرح فوق، در اختیار شهرداری قرار می گیرد که می توان از آن برای ساخت مراکز آموزشی، بهداشتی، تاسیسات عمومی و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

همچنین جهادگران این نامه به رئیس مرکز بهداشت اراک به شرایط بهداشتی این محله و نبود پایگاه بهداشت و سلامت مستقل در آن اشاره نموده اند.

در این بخش از نامه آمده است: در حال حاضر یکی از ساختمان های اطراف مسجد امام سجاد (ع) در این محله برای تبدیل شدن به مرکز جامع خدمات بهداشت و سلامت بسیار مناسب است و مالک این ساختمان هم حاضر است آن را به صورت رایگان و فی سبیل الله در اختیار مرکز بهداشت قرار دهد. از شما میخواهیم هرچه سریعتر نسبت به ایجاد این پایگاه اقدام کنید.

دانشجویان مسائل برای حل مسائل زیرساختی گازرسانی در این منطقه نیز خطاب به مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی عنوان نموده اند: از شما می خواهیم بنا بر هدف گذاری شرکت گاز استان که خود مدیر عامل آن هستید و نیز بر اساس و ظیفه شرعی و انسانی و قانونی خود در قبال این محله، کوتاهی های انجام شده تا به امروز را جبران نموده و به صورت فوری و جهادی اقدام به تعمیر و بازسازی زیرساخت های گازرسانی این محله کنید.

در این نامه دانشجویان از دادستان اراک خواسته اند پفراینده های ویژه را در مورد محله باغ خلج به عنوان مدعی العموم و حافظ منافع مردم به صورت ویژه آنالیز کند و جزییات تحقیقات و نتایج آن را به اطلاع عموم مردم برساند.

جهادگران دانشجو خطاب به دادستان اراک گفته اند که در تاریخ 11 اسفند 94، طرحی با عنوان طرح تفصیلی اراضی باغ خلج شهر اراک در کمیسیون ماده پنج استان مرکزی به تصویب نهایی اعضای کمیسیون رسیده و مستندات آن نیز اکنون در دبیرخانه این کمیسیون موجود است.

خلاصه آن به این توضیح است که قرار بوده با رویکرد نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری، محله باغ خلج تخلیه بگردد و اراضی فعلی تغییر کاربری بدهند. در این زمینه مصاحبه های بعضی از مسئولین وقت نظیر مدیر کل راه و شهر سازی استان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز موجود است.

سوال اینجاست: طبق قانون، مصوبات کمیسیون ماده پنج پس از گذراندن فرایند های اداری و تایید نهایی، حداکثر ظرف مدت 3 الی 4 ماه می بایست اجرایی شوند. اما اکنون بیش از 4 سال از این زمان می گذرد و هنوز از اجرای آن خبری نیست. چه اتفاقاتی در پشت پرده مانع از اجرای این مصوبات شده اند؟ چه کسانی در این زمینه اهمال نموده اند؟ تکلیف بودجه های اختصاص یافته به این مسئله چه می گردد؟

این نامه به همراه اسامی گروه های جهادی امضا نماینده آن، در فایل پی دی اف زیر قابل مشاهده است:

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 879

به "حل مسائل محله باغ خلج اراک احتیاج به اقدامات فوری مدیران دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل مسائل محله باغ خلج اراک احتیاج به اقدامات فوری مدیران دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید