خبرنگاران تدابیر پلیس ساوه برای حفظ آسایش شهروندان در چهارشنبه سوری

به گزارش مجله تار و سه تار، ساوه - خبرنگاران -فرمانده انتظامی شهرستان ساوه ضمن تاکید بر اجرای قاطعانه قوانین و مقررات ابلاغی ویژه آیین چهارشنبه سوری، مهمترین تدابیر و برنامه های پلیس با هدف برقراری آسایش و امنیت شهروندان در این رابطه را تشریح کرد.

خبرنگاران تدابیر پلیس ساوه برای حفظ آسایش شهروندان در چهارشنبه سوری

سرهنگ علی اکبر عیسی آبادی شامگاه دوشنبه به خبرنگاران، گفت: نیروی انتظامی در مراسم چهارشنبه سوری سال جاری نیز همچون سال های گذشته در تمام محلات شهر ساوه و سایر شهرهای تابعه شهرستان حضوری پررنگ خواهد داشت.

وی بیان نمود: پلیس مخالف شادی مردم و رسوم و آداب کهن نیست اما انتظار داریم که سال جاری شهروندان با توجه به شیوع ویروس کرونا از برگزاری تجمع در مراسم چهارشنبه سوری خودداری کنند زیرا تامین امنیت و سلامت شهروندان اولویت نخست پلیس محسوب می گردد و در این راستا با هر گونه هنجارشکنی مطابق قانون برخورد می کنیم.

وی گفت: نیروهای پلیس ساوه در آیین چهارشنبه سوری سال جاری نیز همچون سالهای گذشته در محل های مورد نظر مستقر خواهند شد و از شهروندان هم درخواست می کنیم مانند همواره همکاری کنند تا شاهد بروز حوادث ناگوار نباشیم.

وی تاکید نمود: ماموران نیروی انتظامی با هرگونه تخلف هنجارشکنانه از سوی افرادی که به حقوق مردم تعدی یا با خودروهای خود ایجاد مزاحمت کنند، برابر قانون برخورد لازم را به عمل می آورند.

اجرای قاطع منع تردد از ساعت 21؛ خودروهای متخلف تا 15 فروردین توقیف می شوند

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: با توجه به اینکه از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا، ممنوعیت تردد در شب چهارشنبه سوری از ساعت 21 اعلام شده است، اجرای این دستورالعمل را با تعداد نیروهای بیشتر و با قوت هم به وسیله پایش تصویری و هم با یاری نیروهای مستقر در سطح شهر در دستور کار خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: خودروهایی که در مراسم چهارشنبه آخر سال اقدام به رفتارهای هنجارشکنانه کنند، تا 15 فروردین از سوی پلیس توقیف خواهند شد.

وی از خانواده های ساوجی درخواست کرد که ضمن مراقبت از فرزندان خود، آنها را از ارتکاب رفتارهای پرخطر و هنجارشکنانه منع کنند ضمن اینکه پلیس هم اجازه شکل گیری هیچگونه تجمعی در سطح شهر را نخواهد داد.

سرهنگ عیسی آبادی گفت: متاسفانه در روزهای اخیر سه نفر در ساوه به دلیل انفجار مواد محترقه مرتبط با چهارشنبه سوری دچار قطع عضو شدند که ضروری است در این زمینه شهروندان از فرزندان خود مراقبت کنند تا شاهد چنین صحنه های دلخراشی نباشیم.

وی تاکید نمود: نیروی انتظامی علاوه بر بکارگیری ماموران خود برای کنترل بهتر و تامین آسایش شهروندان در چهارشنبه آخر سال از نیروهای نامحسوس نیز برای شناسایی کسانی که نظم و آرامش مردم را با هنجارشکنی بر هم می زنند، استفاده خواهد نمود.

فرمانده انتظامی ساوه گفت: سلامت و امنیت شهروندان برای پلیس در درجه نخست اهمیت قرار گرفته است و هدف از اجرای دستورالعمل ها و مقررات مربوط به منع تردد این است که به هیچ شهروندی آسیب وارد نگردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1472

به "خبرنگاران تدابیر پلیس ساوه برای حفظ آسایش شهروندان در چهارشنبه سوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تدابیر پلیس ساوه برای حفظ آسایش شهروندان در چهارشنبه سوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید