دانشمندان حوزه نانو و انرژی تجدیدپذیر دنیا اسلام آبان ماه به ایران می آیند

به گزارش مجله تار و سه تار، شبکه نانوفناوری دنیا اسلام همزمان با اعطای جایزه مصطفی (ص) از 13دانشمند حوزه نانو و انرژی تجدید پذیر برای به اشتراک گذاری تجارب دعوت نموده است.

دانشمندان حوزه نانو و انرژی تجدیدپذیر دنیا اسلام آبان ماه به ایران می آیند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، فاطمه ترک نیک سرپرست دبیرخانه شبکه نانوفناوری دنیا اسلام مستقر در پژوهشگاه مواد و انرژی در دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو گفت: رسالت ما در این شبکه بر این است که با نخبگان دنیا اسلام در زمینه نانو، تعامل سازنده و موثری در قالب آموزش، پژوهش، پروژه های بین المللی و فروش محصولات و دستاورد های فناوری نانو در بازار های دنیای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایران یکی از کشور های پیشرو در حوزه نانو با سابقه مطلوب و قابل قبول است، گفت: سعی ما بر این است تا با برگزاری رویداد های بین المللی هر دو سال یکبار در حوزه نانو بتوانیم از تجربه و علم نخبگان کشور های اسلامی پیشرفته تر نظیر ایران، مالزی، پاکستان، عربستان و ترکیه برای آموزش نخبگان دیگر کشور های اسلامی استفاده کنیم.

ترک نیک در مورد اهداف شبکه نانو فناوری کشور های اسلامی گفت: توسعه و تقویت همکاری های هدفمند علمی بین المللی با دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی کشور های اسلامی (برای دعوت از اساتید خارجی، ارائه دوره های کوتاه مدت، ارائه پروژه های مشترک و جذب دانشجویان خارجی در دوره های کوتاه و بلند مدت)، تعامل سازنده در سطح ملی و بین المللی و همچنین اشاعه ماموریت ها و چشم انداز شبکه در حوزه نانو در میان کشور های عضو سازمان همکاری های اسلامی، به عنوان اهداف بلند مدت این شبکه به شمار می رود.

برگزاری کارگاهی در دو حوزه نانو و انرژی تجدید پذیر

ترک نیک اعلام کرد: در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه نانو، در حال آماده سازی بستر لازم برای برگزاری سومین کارگاه کنفرانس بین المللی در حوزه نانوفناوری و انرژی های تجدیدپذیر در 19 آبان ماه جاری هستیم که از 13 دانشمند بنام، دعوت به عمل آمده تا تجارب خود را به اشتراک بگذارند.

وی با بیان اینکه این کارگاه همزمان با اعطای سومین دوره جایزه مصطفی است، گفت: این رویداد با همکاری دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) و استپ درحال شکل گیری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 416

به "دانشمندان حوزه نانو و انرژی تجدیدپذیر دنیا اسلام آبان ماه به ایران می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان حوزه نانو و انرژی تجدیدپذیر دنیا اسلام آبان ماه به ایران می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید