رئیس جمعیت هلال احمر: وضعیت انبارهای هلال احمر به شرایط قبل از سیل سال جاری برمی شود

به گزارش مجله تار و سه تار، رئیس جمعیت هلال احمر کشور تاکید نمود با تزریق اعتبارات برنامه و بودجه، وضعیت انبارهای هلال احمر به شرایط قبل از سیل سال جاری برمی شود.

رئیس جمعیت هلال احمر: وضعیت انبارهای هلال احمر به شرایط قبل از سیل سال جاری برمی شود

به گزارش خبرنگاران منطقه خراسان جنوبی، علی اصغر پیوندی، در سفر به خراسان جنوبی و در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سیل اخیر در 24 استان کشور، موجودی انبارهای امدادی را تخلیه نموده که با تزریق اعتبارات برنامه و بودجه، وضعیت انبارها به شرایط قبل برمی گردد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به پدیده خشکسالی، هم توضیح داد: پدیده خشکسالی باعث رنج 17 میلیون نفر از مردم کشور شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به فعالیت 50 هزار امدادگر در سطح کشور، بیان نمود: در خراسان جنوبی محدودیت جذب امدادگر بر اساس پایگاه ها نداریم.

پیوندی با اشاره به سفر به نهبندان برای بازدید از کاروان نذر آب 2، اظهار کرد: سال گذشته 30 میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی برای فعالیت های کاروان های سلامت هزینه شد.

وی یادآور شد: کاروان های نذر آب از مردادماه امسال راه اندازی شده اند و با راه اندازی آن ها درصدد کاهش مسائل درمانی و بهداشتی روستاها هستیم.

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی استانی پهناور بوده و تراکم نسبی جمعیت در آن کم است. دو کریدور در این استان واقع شده و متاسفانه شاهد حوادث تلخ ترافیکی در خراسان جنوبی هستیم و جمعیت هلال احمر باید جبران این صدمات را برعهده گیرد.

پیوندی ادامه داد: در حال حاضر 500 روستا در خراسان جنوبی به شکل سیار آبرسانی می شوند و این امر باعث تشدید مسائلی از جمله بیماری ها خواهد شد.

وی با اشاره به وقوع حوادثی از جمله زلزله در استان، اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای 23 پایگاه ثابت و شش پایگاه سیار و 11 شعبه هلال احمر در 11 شهرستان است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور بیان نمود: یکی از مسائل موجود در این استان، فاصله زیاد پایگاه های امداد با توجه به وسعت استان است.

پیوندی با بیان اینکه پایگاه های امدادی در واقع محل خدمت رسانی میدانی به مردم و نقطه اتصال با مردم است، توضیح داد: با توجه به حوادثی که استان را تهدید می نماید، باید فاصله پایگاه ها از یکدیگر کمتر و تعداد آن ها بیشتر گردد.

وی با بیان اینکه در کل کشور 598 پایگاه امدادی فعال هستند که تا رسیدن به 1200 پایگاه که استاندارد جهانی است، فاصله بسیاری دارد، بیان نمود: رسیدن به این میزان استاندارد جز با یاری مردم و خیرین و همه اقشار محقق نخواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: مقرر شده است در هفته دولت سال 99 پنج پایگاه را در نقاطی که با نظر استاندار خراسان جنوبی و مدیرعامل هلال احمر استان، ضروری تشخیص داده گردد، به تعداد پایگاه موجود اضافه کنیم.

پیوندی، پروژه های نیمه تمام هلال احمر استان را از دیگر موارد مهم در خراسان جنوبی مطرح نمود و اضافه نمود: در سطح خراسان جنوبی پروژه های نیمه تمامی وجود دارد که در سال های قبل در استان کلید خورده و به دلایلی به طول انجامیده است.

وی توضیح داد: یکی از این پروژه ها، مجتمع تجاری، اداری هلال در مرکز استان بوده که پروژه رفاهی برای مردم است و آغاز عملیات اجرایی آن از سال 91 آغاز شده و قرار بود تا سال 94 به بهره برداری برسد که این مهم محقق نشد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه تصمیمات نادرست ساخت پروژه مجتمع هلال را طولانی نموده است، گفت: بخش تجاری این مجتمع تا خاتمه امسال به مردم واگذار می گردد و با تعامل به عمل آمده و تزریق اعتبارات تا سال بعد کل پروژه قطعا به اتمام خواهد رسید.

پیوندی ادامه داد: پروژه دیگر، سایت اصلی جمعیت از جمله آشیانه بالگرد است که امیدواریم منابع به گونه ای تأمین گردد تا این پروژه در آینده ای نزدیک تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به راه اندازی داروخانه مرکزی هلال در استان، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این داروخانه را نیز با تزریق منابع به مدار خدمت رسانی برسانیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به حمایت های استاندار خراسان جنوبی در مورد پروژه های هلال احمر، توضیح داد: بعضی از شهرستان های استان انبار امدادی ندارند که برای این شهرستان ها انبار امدادی راه اندازی خواهد شد.

پیوندی اضافه نمود: در حال حاضر 79 دستگاه کامیونت خریداری شده که امیدواریم با تزریق پنج کامیونت به خراسان جنوبی بتوانیم قسمتی از مسائل ترابری، امدادی، لجستیک و مخابراتی را مرتفع کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 283

به "رئیس جمعیت هلال احمر: وضعیت انبارهای هلال احمر به شرایط قبل از سیل سال جاری برمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمعیت هلال احمر: وضعیت انبارهای هلال احمر به شرایط قبل از سیل سال جاری برمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید