روسیه: آمریکا از تهدید، تحریم، باج خواهی و معین ضرب الاجل دست بردارد

به گزارش مجله تار و سه تار، نماینده روسیه در سازمان ملل با دعوت اعضای شورای امنیت به آنالیز دکترین امنیت جمعی در خلیج فارس، تأکید کرد برای ایجاد ثبات پایدار در منطقه نباید از خط قرمزها گذشت و آمریکا باید از سیاست تهدید، تحریم، مشخص ضرب الاجل و باج خواهی دست بردارد.

روسیه: آمریکا از تهدید، تحریم، باج خواهی و معین ضرب الاجل دست بردارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پولیانسکی کفیل نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شب گذشته در نشست علنی شورای امنیت درباره اوضاع در خاورمیانه تاکید نمود که ایران و آمریکا باید از عبور کردن از خط قرمزها اجتناب نموده و اختلافات را به وسیله گفت وگو حل و فصل نمایند.

این دیپلمات روس گفت: من می خواهم اطمینان بدهیم که حتی در شرایط پیچیده کنونی بسیار ضروری است که همتایان آمریکایی و ایرانی متقاعد شوند که ضروری است تا از خطوط قرمز خطرناک نباید عبور کرد و ضروری است تا حل و فصل اختلافات به وسیله گفت وگوهای متمدنانه که شامل توقف سیاست تهدید، تحریم و معین ضرب الاجل و باج گیری می گردد انجام گردد.

پولیانسکی از سخنان مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که در سخنان خود به مسئله همکاری و گفت وگو اشاره ای ننموده ابراز نگرانی نموده و گفت: آقای پامپئو ما با دقت به سخنان شما گوش داده ایم. من حتی از همتایان خود خواسته ام تا به کلمات بکار رفته از طرف شما توجه نمایند. برای این که بسیاری از مسائل به آن بستگی دارد. کاملاً معین شده که شما حرف های زیادی می زنید که تاثیرات منفی بر اوضاع دارد، در حالی که باید از باج گیری، تهدید و معین ضرب الاجل خودداری کرد.

به گفته نماینده روسیه در شورای امنیت، پامپئو در سخنان خود فقط یک بار از کلمه همکاری استفاده نموده و هرگز به موضوع گفت وگو اشاره نکرد.

وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در شورای امنیت تاکید نموده بود که آمریکا بر اعمال فشار خود بر ایران خواهد اضافه نمود. به عقیده وی، وقتی در سال آینده مدت اجرای تحریم تسلیحاتی ایران از سوی سازمان ملل منقضی می گردد، جامعه بین الملل باید تدابیر خاصی را در این رابطه در نظر بگیرد.

دیپلمات بلندپایه روس در عین حال تاکید نمود که روسیه از همه طرفین مناقشه در خلیج فارس می خواهد تا اقداماتی را برای کاهش تنش اوضاع اتخاذ نمایند. به گفته وی هر اقدام یکجانبه و غیرسازنده، منجر به مسائل جدی در منطقه خواهد شد.

پولیانسکی همچنین یادآور شد که روسیه از کشورهای عضو شورای امنیت خواسته تا فعالانه و سازنده دکترین امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس که طرف روسی مبتکر آن بوده را مورد آنالیز قرار دهند.

وی گفت: درباره پیشنهادات روسیه در این باره باید بگویم که آنها می توانند تاثیر مثبتی در دستیابی به ثبات پایدار و درازمدت در منطقه خلیج فارس داشته باشند. ما آمادگی تماس با همه طرفین علاقه مند در این زمینه به وسیله کانال های رسمی و همچنین در محافل کارشناسی، اجتماعی و سیاسی در این زمینه را داریم.

نماینده روسیه یادآور شد که برای فعال شدن گفت وگوها در این زمینه، روسیه میزگردی در اواسط ماه سپتامبر برگزار خواهد نمود.

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز در سخنرانی خود گفت که ایالات متحده همه پیشنهادات، از جمله ابتکارعمل مسکو درباره تامین امنیت در منطقه خلیج فارس را مورد آنالیز قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 243

به "روسیه: آمریکا از تهدید، تحریم، باج خواهی و معین ضرب الاجل دست بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا از تهدید، تحریم، باج خواهی و معین ضرب الاجل دست بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید