مشاور عالی وزیر بهداشت: مدیریت بصیر در کنار تکنیک در کشور یک ضرورت است

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرگزاری خبرنگاران- مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: مدیریت بصیر در کنار تکنیک در کشور یک ضرورت است.

مشاور عالی وزیر بهداشت: مدیریت بصیر در کنار تکنیک در کشور یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمداسماعیل اکبری - مشاور عالی وزیر بهداشت با موضوع پیشرفت های علمی کشور در سالی که گذشت، گفت: در سال 99 اپیدمی ویروس کرونا نشان داد که چقدر بشر ضعیف است و از طرفی دانش بشر در مقابله با ویروس کرونا دستاورد هایی هم داشت.

وی اضافه کرد: کشور مثل آمریکا از نظر علمی قابل مقایسه با کشور های آسیایی نیست، اما نتوانست در مقابله با ویروس کرونا خوب عمل کند.

اکبری با بیان اینکه تازه داریم یاد می گیریم که قدرت عملکرد برای مردم داشته باشیم، گفت: ما پشتوانه خوبی داریم. مدیدیرت اعتقادی در خیلی از حوزه ها ما را بی احتیاج کرد. هر وقت رویکرد ما مدیریت اعتقادی بوده ما پیروز عمل کردیم.

وی اضافه کرد: هر چند پیشرفت های علمی ایران جای خوشحالی دارد، اما در ساختار مدیرتی و مسئله فرهنگی مسائلی هست که باید برطرف گردد.

مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: هنوز در حوزه علوم انسانی و مدیریت مسائلی وجود دارد. بصیر بودن مدیریت خیلی مهم است.

محمداسماعیل اکبری اضافه کرد: ما هنوز انسجام مدیریتی در حوزه علوم انسانی نداریم. اگر کاری صورت گرفته تکنیکالی بوده است و انسجام جامع را نداشتیم.

مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: ذهنیت ما اینست که تجارت بهتر از فراوری است و ما بیشتر از ساختار مدیرتی آسیب دیدیم.

در سال 1400 به صادرات فکر می کنیم

پیمان صالحی - معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری هم گفت: سال 99 دستاورد های خوبی در حوزه دانش پزشکی بود. ما خیلی از دستگاه های مورد احتیاج پزشکی را می سازیم و حتی صادر می کنیم.

وی اضافه کرد: حمایت ما از حوزه دانش بنیان جدی است و در حال مانع زدایی هستیم.

پیمان صالحی گفت: در سال 99 در حوزه امنیت غذایی خوب عمل کردیم. امروزه با سرمایه گذاری حوزه دانش بنیان در فراوری انواع بذر ها دستاورد های خوبی داشتیم.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری اضافه کرد: الان همه دستگاه های ایران ساخت می خرند و از نظر فرهنگی در داخل کاملاً جا افتاده است.

صالحی گفت: ما در سال 1400 به صادرات فکر می کنیم.

باید به زیرساخت ها توجه خاصی داشته باشیم

عبدالحسین شاهوردی - رئیس پژوهشگاه رویان هم گفت: سال 99 در کنار تمام مسائل برای امتحان جامعه علمی کشورمان سال خوبی بود. باید به زیرساخت ها توجه خاصی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: نیرو های مجرب و بروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما باید به این مقوله توجه کنیم.

شاهوردی گفت: باید با کار های کیفی و مصداقی به اعتماد برسیم.

رئیس پژوهشگاه رویان اضافه کرد: در بحث واکسن به دلیل داشتن زیر ساخت های لازم پیشرفت های خوبی داشتیم.

شاهوردی گفت: تجربه خوبی در علوم پایه به دست آورده ایم. یکی از کار های خوب دست کاری ژنتیک بود و پیروزیت های ژن درمانی را در کشور فراهم کردیم.

رئیس پژوهشگاه رویان اضافه کرد: اگر زیرساخت ها باشد در صورت وقوع مشکل می توانیم به داد جامعه برسیم.

رتبه چهارمی خود در دنیا حفظ کردیم

سعید سرکار - دبیر ستاد توسعه فناوری نانو هم گفت: سال 99 در حوزه نانو پربار بود. ما از مرز 12 هزار مقاله عبور کردیم و رتبه چهارمی خود در دنیا حفظ کردیم.

وی اضافه کرد: نانو تکنولوژی در صنعت رسوخ نموده است و هر دو روز یک محصول به بازار عرضه کردیم؛ و خیلی از مسائل صنعت حل شده است. برنامه ریزی ما هر روز یک محصول است.

سعید سرکار گفت: قابلیت صارداتی برای محصولات نانو به وجود آمده است. سال 99 بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان بازار محصولات نانو است. از ژاپن، اروپا، روسیه و ... مصرف کننده محصولات نانو هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی اضافه کرد: با برطرف موانع و مسئله فرهنگی که یکی از مسائل ما هستند باید به قابلیت خودمان باور ایجاد کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1505

به "مشاور عالی وزیر بهداشت: مدیریت بصیر در کنار تکنیک در کشور یک ضرورت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور عالی وزیر بهداشت: مدیریت بصیر در کنار تکنیک در کشور یک ضرورت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید