سخنگوی کاخ سفید: پایبندی مجدد ایران به برجام نخستین گام است!

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید شامگاه پنجشنبه در یک نشست خبری بار دیگر با تکرار موضع دولت آمریکا درباره بازگشت این کشور به برجام گفت: چنانچه ایران به رعایت کامل تعهداتش ذیل برجام برگردد، ایالات متحده همین کار را انجام خواهد داد.

سخنگوی کاخ سفید: پایبندی مجدد ایران به برجام نخستین گام است!

وی در ادامه اضافه کرد: این مطمئناً نخستین گام مورد احتیاج خواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا بازگشت ایران به برجام برای شروع گفت وگو درباره این توافق ضروری است، گفت: مطمئناً گفت وگوهایی هستند که باید با شریکان و متحدان 1+5 شوند. کارهای زیادی هست که باید انجام گردد، اما [گفت وگو با 1+5] گام بعدی در این فرایند خواهد بود.

لازم به ذکر است، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز بامداد روز پنج شنبه (به وقت تهران) در یک نشست خبری گفت که آمریکا در حال مصاحبه و رایزنی با شرکا و متحدان خود و همچنین اعضای کنگره است تا تضمین کند که رویکرد واشنگتن در قبال ایران هماهنگ و همگام بوده و از بالاترین شانس موفقیت برخوردار است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار زیاده خواهی های واشنگتن مبنی بر لزوم پایبندی مجدد ایران به برجام پیش از بازگشت آمریکا به آن گفت که پیشنهاد مطرح شده در این باره ماه هاست که روی میز است و مدعی شد که آمریکا به درخواست های خود برای بازگشت ایران به برجام ادامه می دهد چرا که به باور آمریکا این اقدام راه را برای دیپلماسی می گشاید!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1420

به "سخنگوی کاخ سفید: پایبندی مجدد ایران به برجام نخستین گام است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی کاخ سفید: پایبندی مجدد ایران به برجام نخستین گام است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید