سرمایه گذاری آمازون در حوزه خودروهای خودران ، نگاهی به استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت جف بیزوس

به گزارش مجله تار و سه تار، آمازون میخواهد با همکاری شرکت آئورورا برای فراوری یک خودرو خودران جدید سرمایه گذاری کند. پیش از این نیز آئورورا، با بعضی از پیشگامان فناوریهای خودران مثل گوگل، اوبر و تسلا همکاری هایی انجام داده بود.

سرمایه گذاری آمازون در حوزه خودروهای خودران ، نگاهی به استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت جف بیزوس

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این برند تا کنون در همکاری با غولهای فناوری 530 میلیون دلار سرمایه جذب نموده که این رقم با همکاری آمازون به 2.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

شاید زمانی که استرلینگ اندرسون، درو بنجل و کریس ارومسون در اوایل سال 2017 این شرکت را تاسیس کردند،فکر نمی کردند که دفتر کوچک آنها در پالو آلتو، به سرعت توسعه یافته و به مشارکت با فولکس واگن، هیوندای و راه اندازی وسایل نقلیه الکتریکی خودروان بپردازند. جالب است بدانید اخیرا این شرکت بعضی مهره های کلیدی مثل رئیس سابق مهندسی نرم افزار اسپیس ایکس یعنی، جینا حسین، را در تیم مهندسی نرم افزار خود استخدام نموده است.

به احتمال زیاد، آئورورا، برای توسعه اهداف خود به سرمایه بیشتری احتیاج خواهد اما در این خصوص نیز نگرانی ندارد چرا که بسیاری از شرکت های سرشناس در این حوزه پیشقدم شده اند.

مدیر محصولات این شرکت می گوید: ما در حال کوشش برای ایجاد استراتژی های جدید هستیم و سعی می کنیم دیدگاه های خود را با شرکت های مهم دنیا در میان بگاریم، این یک بازی کوتاه مدت یست و ما در کوششیم ایده های خود را در بازه های زمانی بلند مدت با همکاری غولهای فناوری توسعه دهیم.

مهندسان آئورورا در حال حاضر تمرکز خود را بر سطح 4، کنترل خودرو گذاشته اند، یعنی خودرو در تمام شرایط رانندگی خودران است. اما شاید برایتان سوال باشد حضور آمازون در این معادله به چه معنا است و چه سودی دارد؟ جف بیزوس مدیرعامل آمازون از هم اکنون به نوعی شریک استراتژیک آئورورا است.

آمازون در یک بیانیه در این خصوص اعلام نموده که: ما همواره به دنبال سرمایه گذاری در شرکت های نوآور هستیم و به وسواس های مشتریان خود آگاهی داریم ، فناوری های رانندگی خودران به ایجاد اشتغال در افراد یاری می نماید و ضمناً کار شرکای ما را نیز راحت تر می نماید و ما در خصوص احتمالات آینده هیجان زده هستیم.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 101

به "سرمایه گذاری آمازون در حوزه خودروهای خودران ، نگاهی به استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت جف بیزوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری آمازون در حوزه خودروهای خودران ، نگاهی به استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت جف بیزوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید