سطوح مستعد انتقال ویروس کرونا در فروشگاه ها، آنتی باکتریال می شوند

به گزارش مجله تار و سه تار، شرکت وراکو پد ها، پوشش های آنتی باکتریال برای پوشاندن سطوح عمومی در فروشگاه ها نظیر چرخ دستی، نرده و دستگیره ارائه نموده است.

سطوح مستعد انتقال ویروس کرونا در فروشگاه ها، آنتی باکتریال می شوند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت وراکو (Veraco) مستقر در لندن، طیف وسیعی از پد ها و پوشش های آنتی باکتریال قابل چسبیدن را طراحی و فراوری نموده است پد هایی که در سطوحی با امکان لمس مکرر مانند دستگیره درها، چرخ دستی ها و نرده راه پله ها مورد استفاده قرار گیرد.

این شرکت از فناوری Ions Silver استفاده می نماید که با شکستن ساختار زیستی میکرواورگانیسم ها از انتشار و فراوری مثل عوامل بیماری زا و خطرناک جلوگیری می نماید.

این محصولات تا 99.99 درصد از باکتری های رایج را از بین می برد و همچنین در برابر ویروس کرونا موثر است. استفاده از فناوری ضدمیکروبی نقره چیز جدیدی نیست و پیش از این در رنگ و پوشش بیمارستان ها مورد استفاده قرار گرفته است، اما تا به امروز محصولات متنوعی که به راحتی در هر جایی قابل نصب و استفاده باشد، عرضه نشده است.

چندین مطالعه نشان داده است که ویروس ها، از جمله COVID 19، می توانند روی سطح برای روز ها زنده بمانند این در حالی است که با وجود مراقبت مردم از پاکیزگی دست و شستن مکرر آن ها، گاهی اوقات افراد فراموش می نمایند که دست ها را بشویند. این محصولات بصورت فوری، 24 ساعته و در تمام طول هفته، قابلیت حذف میکروب ها را داشته و حداکثر تا 2 سال پس از نصب نیز کار می نمایند. این شرکت در حال حاضر با NHS، تویوتا، دانشگاه متروپولیتن لندن و COS کار می نماید.

جورج استرانگ، یکی از بنیانگذاران این شرکت می گوید: در دنیای پس از کرونا، ما بیشتر به بهداشت و مراقبت اهمیت می دهیم. مردم همچنان از لمس در های عمومی، دستگیره ها، صفحه نمایش و ... به بهترین نحو ممکن پرهیز می نمایند و انتظار می رود که کسب و کار ها از این تغییر رفتار مردم پشتیبانی نمایند. این همه گیری استاندارد های بهداشتی را تغییر داده است و ما محصولات خود را در راستای همین استاندارد ها قرار داده ایم.

چارلز چرچمن از دیگر بنیانگذاران این شرکت می گوید: ما می دانستیم که این فناوری کار می نماید، اما می خواستیم محصولی را فراوری کنیم که ظاهر خوبی هم داشته باشد و استفاده از آن ها بسیار آسان باشد. ما طیف وسیعی از اشکال و اندازه های مختلف را در محصولات خود داریم و همچنین می توانیم برای مشتریان تجاری خود طرح های سفارشی فراوری کنیم. در آینده، هیچ دلیلی وجود ندارد که از سطحی که به وفور در طول روز لمس می گردد با استفاده از پوشش های آنتی باکتریال محافظت نگردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1263

به "سطوح مستعد انتقال ویروس کرونا در فروشگاه ها، آنتی باکتریال می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطوح مستعد انتقال ویروس کرونا در فروشگاه ها، آنتی باکتریال می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید