سیستم خودران بلوکروز در فورد موستانگ ارائه می گردد

به گزارش مجله تار و سه تار، رانندگی خودران در بریتانیا

کارخانه فورد از دولت بریتانیا مجوز ارائه سیستم خودرانی را گرفته که به راننده اجازه می دهد در بعضی بزرگ راه ها دست خود را از روی فرمان بردارد.

سیستم خودران بلوکروز در فورد موستانگ ارائه می گردد

نام این سیستم خودران بلوکروز است و در مدل الکتریکی فورد موستانگ ارائه می گردد. در 3700 کیلومتر از بزرگ راه های بریتانیا می توان از بلوکروز استفاده کرد و رانندگان باید برای فعال کردن آن ماهانه 18 پوند (23 دلار) حق اشتراک بپردازند.

بلوکروز در رده بندی سیستم های خودران، سطح دو است. در سطح دو از سیستم خودران تنها زمانی می توان استفاد کرد که راننده حواسش به جاده باشد. برای همین دوربین هایی در ماشین نگاه راننده را کنترل می نماید و در صورتی که راننده چشم از جاده بردارد، به او هشدار داده می گردد. در صورت بی توجهی راننده به این هشدار، سیستم خودران سرعت ماشین را به 11 کیلومتر در ساعت کاهش می دهد.

هنگام فعال بودن سیستم خودران سطح دو حواس راننده باید به جاده باشد

با فعال شدن بلوکروز، ماشین با یاری سنسور و دوربین محیط ماشین های اطراف و تابلوهای هدایت را رصد نموده و ماشین را بین دو خط تا حداکثر سرعت 130 کیلومتر در ساعت کنترل می نماید.

فورد بلوکروز را در آمریکا هم به مشتریانش عرضه نموده است. برخلاف بریتانیا، مشتریان آمریکایی فورد با یک بار پرداخت 1500 دلار این سیستم را در ماشین فعال می نمایند. فورد می گوید این سیستم تا به امروز در 193 هزار دستگاه ماشین فورد و لینکلن خریداری شده و بیش از صد میلیون کیلومتر از آن استفاده شده است.

خودروسازان دیگر نظیر تسلا، ب ام و و کادیلاک هم سیستم های مشابهی را به مشتریان ارائه می دهند. مرسدس بنز سیستم پیشرفته تری به مشتریان ارائه می نماید که با فعال شدنش راننده مجبور نیست به جاده نگاه کند. بنز برای استفاده از این سیستم در آلمان و استان نوادا در آمریکا مجوز گرفته است.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2164

به "سیستم خودران بلوکروز در فورد موستانگ ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم خودران بلوکروز در فورد موستانگ ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید