شکایت دانشجویان ایرانی از اداره مرزبانی و گمرک آمریکا

به گزارش مجله تار و سه تار، 2 دانشجوی ایرانی از اداره مرزیانی و گمرک آمریکا به وزارت امنیت داخلی این کشور به دلیل بازداشت خود و ممانعت از ورود به خاک آمریکا، شکایت کردند.

شکایت دانشجویان ایرانی از اداره مرزبانی و گمرک آمریکا

به گزارش، به نقل از آسوشیتدپرس، 2 دانشجوی ایرانی از اداره مرزیانی و گمرک آمریکا به دلیل موضوعاتی چون، بدرفتاری ماموران در فرودگاه، بازداشت خود و در نهایت ممانعت از ورود به خاک آمریکا، به وزارت امنیت داخلی این کشور شکایت نموده اند.

این دانشجویان در شکایت خود آورده اند در فرودگاه بین المللی لوگان، واقع در بوستون با آن ها بدرفتاری شده و دولت آمریکا در اقدامی غیرقانونی مانع ورود آن ها به این کشور شده است.

چندی پیش سی ان ان گزارش داده بود دولت آمریکا بر خلاف رای دادگاه این کشور شهاب دهقانی، دانشجوی ایرانی را که با ویزای تحصیلی بعد از از مسافرت ایران به آمریکا بازگشته ولی توسط ماموران حفاظت مرزی و گمرکی آمریکا بازداشت شده بود، اخراج نموده است.

شهاب دهقانی، دانشجوی دانشگاه نورث ایسترن و ریحانه امامی که قرار بود کلاس هایش را در دانشگاه هاروارد آغاز کند شکایت های جداگانه خودشان را تقدیم دفتر حقوق مدنی این وزراتخانه نموده و خواهان تحقیق درباره رفتار ماموران اداره مرزبانی و گمرک آمریکا شده اند.

این دو دانشجو گفته اند مقام های فدرال آمریکا برای ساعت ها آن ها را در فرودگاه یاد شده بازداشت نموده و مورد بازپرسی قرار داده و در نهایت مدعی شده اند قصد دارند بیشتر از موعد مجاز در روادیدشان در آمریکا بمانند.

: تداوم سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران

الیزابت وارن: دانشجوی ایرانی نباید از آمریکا اخراج گردد

دهقانی و امامی تأکید نموده اند هیچ قصدی برای ماندن در آمریکا بعد از انقضای تاریخ رویدادشان نداشته اند و مقام های فدرال از ارائه هر گونه دلیلی درباره ادعایشان خودداری نموده اند.

ریحانه امامی در شکایت خود نوشته است: من نمی توانستم و هنوز هم نمی توانم باور کنم که با من چه رفتاری شده و دلیل آن چه بوده است.

وی اضافه نموده است: من هیچ قصدی برای ماندن طولانی مدت در آمریکا نداشتم. در واقع، هاروارد تنها دانشگاهی در آمریکا است که برای آن تقاضانامه فرستادم.

این 2 دانشجو جزو دست کم 10 ایرانی هستند که از ماه آگوست تا به حال از ورود آن ها به خاک آمریکا جلوگیری شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 718

به "شکایت دانشجویان ایرانی از اداره مرزبانی و گمرک آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت دانشجویان ایرانی از اداره مرزبانی و گمرک آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید