طرز تهیه کوفته مرغ سوئدی

به گزارش مجله تار و سه تار، در این مطلب روش تهیه کوفته مرغ سوئدی آموزش داده شده است.

طرز تهیه کوفته مرغ سوئدی

به گزارش ،کوفته مرغ سوئدی بر خلاف کوفته مرغ ایرانی که با سس ربی سرو میشود سس سفید رنگی دارد. این سس مقوی و خوشمزه از خامه و عصاره گوشت یا مرغ تهیه میشود که طبیعتا کالری بیشتری نسبت به سس ربی دارد. با این وجود بسیار مقوی است و اگر رژیم لاغری ندارید گزینه خوبی برای تنوع دادن به برنامه غذایی شماست. کوفته مرغ سوئدی سرشار از پروتئین و مواد مفید است و در نتیجه خوردن آن به بچه ها هم توصیه می شود.

سینه مرغ چرخ شده 2 عدد

سیر 2 حبه

پیاز 1 عدد

تخم مرغ 1 عدد

آرد سوخاری یا خرده نان 1/2 لیوان

جعفری خرد شده 1 قاشق غذاخوری

سس سویا 1 قاشق غذاخوری

آب مرغ 1/2 لیوان

آرد سفید 3 قاشق غذاخوری

خامه 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل اندازه لازم

سینه های مرغ، پیاز و سیر را باهم چرخ کنید سپس داخل کاسه ای بریزید و پودر سوخاری، سس سویا، تخم مرغ، نمک و فلفل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

پس از اینکه مایه گوشت یکدست شد جعفری خرد شده را اضافه کنید سپس با دست کوفته هایی به اندازه گردو بردارید و کف دست تان به صورت توپ شکل دهید (سعی کنید تمام کوفته ها به یک اندازه باشند).

داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید، پس از اینکه روغن داغ شد کوفته ها را داخل روغن داغ بریزید، در ظرف را بگذارید و حرارت را کم کنید و 10 دقیقه اجازه دهید کوفته ها سرخ شوند.

پس از اینکه کوفته ها سرخ شدند ان ها را از ماهیتابه خارج کنید و کناری بگذارید سپس روغن و عصاره گوشت به جای مانده در ته ماهیتابه را با آب مرغ و آرد مخلوط کنید و حرارت را زیاد کنید تا سس غلیظ شود.

پس از اینکه سس غلیظ شد حرارت را کم کنید و خامه را اضافه و مخلوط کنید و در آخر هم کوفته ها را به سس اضافه نمایید، 10 دقیقه بگذارید کوفته ها و سس باهم بجوشند و طعم مواد جذب هم شود سپس بهمراه نان، برنج یا اسپاگتی این کوفته های خوشمزه را سرو کنید.

منبع:ایران کوک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1703

به "طرز تهیه کوفته مرغ سوئدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوفته مرغ سوئدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید