عزم ملی در حوزه گردشگری خراسان جنوبی

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: کوشش می کنیم با برنامه ریزی ظرفیت های گردشگری و کشاورزی را شناسایی و عزم ملی را در این حوزه ایجاد کنیم.

عزم ملی در حوزه گردشگری خراسان جنوبی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

محمد صادق معتمدیان، عصر امروز دوشنبه دوم دی ماه در نشست با فعالان حوزه گردشگری استان، با بیان اینکه تعاملات بین شهرها در حوزه گردشگری ضعیف است، اظهار کرد: راه آهن ظرفیتی است که باید به آن توجه کنیم، اما به درستی ان را به مردم معرفی نکرده ایم.

وی با تاکید بر فراوری محتوای خوب در این حوزه، اضافه کرد: یکی از پیشران های توسعه استان بحث گردشگری و میراث فرهنگی است که کوشش کردیم برنامه هایی برای توسعه این بخش اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگاران، استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه استان، توضیح داد: جهت گیری فعالیت ها و برنامه ها براساس سیاست های کلان نظام است که به تایید مقام معطم رهبری رسیده است.

معتمدیان با اشاره به اینکه سند چشم انداز گردشگری تدوین شده و به دنبال اجرای سیاست های نظام هستیم، اظهار کرد: سطحی نگری را باید از برنامه های این حوزه دور کنیم.

وی اضافه کرد: ضروری است در قالب سند توسعه ای که در دستور کار است، جلسات بیشتری برگزار و به سرمایه گذاری در این حوزه بیشتر توجه گردد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دغدغه ها و موانع فرهنگی، ادامه داد: فرمانداری ها باید در بخش بازنگری سند توسعه شهرستان ها نگاه ویژه ای داشته باشند.

معتمدیان با بیان اینکه دغدغه ها و موانع فرهنگی جزو ملزومات ماست و در شورای فرهنگ عمومی بسته فرهنگی الحاق گردد که سند توسعه گردشگری نیز در آن دیده گردد، توضیح داد: ما مردمی متدین داریم و در ورود توریسم به استان باید آسیب ها شناسایی و مدیریت شوند.

وی با بیان اینکه در بحث سرمایه گذاری ظرفیت های بالقوه ای داریم، اظهار کرد: در نگاه بلندمدت به دنبال توسعه راه آهن و پروازها به استان هستیم و دولت نیز نگاه ویژه ای دارد.

وی از جذب 4 برابری اعتبارات اطلاع داد و اعلام کرد: براساس تفاهم نامه ای حدود 2 میلیارد یورو منبع اقتصادی از کشور روسیه تخصیص پیدا کرد و از این مبلغ چهار طرح تصویب شد که یک طرح که بیشترین تخصیص را دارد مربوط به راه آهن زاهدان ـ بیرجند و بیرجند به مشهد است که نشان از عزم جدی دولت دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه پروازها در افزایش تعاملات تاثیر بسزایی دارد، ادامه داد: پرواز مشهد به عتبات عالیات را تقویت می کنیم و با منطقه آزاد چابهار نیز پیشنهاداتی ارائه داده ایم

و با تقویت دیگر مسیرها به دنبال تقویت ارتباطات بین استانی هستیم.

معتمدیان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با استان های یزد و سیستان و بلوچستان، توضیح داد: تعیین شده است روزی به نام خراسان جنوبی نامگذاری کنیم که در معرفی ظرفیت ها بسیار اثرگذار است که 9 خرداد را پیشنهاد می دهیم.

وی با بیان اینکه وزیر میراث فرهنگی و گردشگری هفته آینده به خراسان جنوبی سفر می نماید، اضافه کرد: امیدواریم 200 میلیارد تومان زمینه سرمایه گذاری در این بخش فراهم گردد.

وی با بیان اینکه ضروری است تور گردشگری با حضور رسانه های ملی در استان برگزار گردد، ادامه داد: پیشنهاد داریم توری از خبرنگاران خبرگزاری های ملی استان برای معرفی به خراسان جنوبی سفر نمایند و همچنین توری برای خبرنگاران استان به استان های دیگر داشته باشیم.

وی توضیح داد: 50 فقره وام برای بوم گردی ها و برای هر خانه وام 250 میلیون تومان برای هر واحد بوم گردی از صندوق کارآفرینی مهر امید فراهم شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از نعمت های استان کویری خراسان جنوبی است، اضافه کرد: کوشش می کنیم با برنامه ریزی این ظرفیت ها را شناسایی و عزم ملی را در این حوزه ایجاد کنیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه نیازمند معرفی توانمندی ها و ظرفیت ها هستیم چرا که مهم ترین بخش شناخت و آگاهی است، توضیح داد: جز استان هایی هستیم که بیش از 60 اثر طبیعی ثبت شده داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 575

به "عزم ملی در حوزه گردشگری خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم ملی در حوزه گردشگری خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید