دلیل خاموشی آسانسورهای بعضی از ایستگاه های مترو چیست؟

به گزارش مجله تار و سه تار، مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به کوشش برای بومی سازی ساخت قطعات مورد استفاده در بخش های مختلف مترو مثل آسانسور، به بیان جزئیاتی در این خصوص پرداخت.

دلیل خاموشی آسانسورهای بعضی از ایستگاه های مترو چیست؟

مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، اظهار کرد: خیلی از پله برقی ها و آسانسورهایی که شرکت ساخت که به توسعه هلدینگ مترو معروف است را می سازد و تحویل می دهد استاندارد لازم را ندارند و ما با این اوصاف نمی توانیم از آن ها استفاده کنیم و دلیل قطعی و خاموشی بسیاری از آسانسورهای موجود در مترو هم مر بود به نبود استاندارد آن ها است.

وی توضیح داد: در خرید بعضی از آسانسورهای قبلی که در مترو نصب شده اند دقت لازم صورت نگرفته است و اداره استاندارد نیز به این گونه شرکت ها استاندارد نداده است و ما هم نمی توانیم به طور قانونی این آسانسورها را بیمه کنیم و وقتی که بیمه ندارند و احتمال خطر و آسیب و برای مسافران وجود دارد، نمی توانیم آن ها را بهره برداری کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه بعلاوه اعلام نمود: در رایزنی هایی که جدیدا انجام دادیم، این موضوع مدنظر ما است که از پله برقی ها و آسانسورهایی در مترو استفاده کنیم که در زمان بهره برداری هم استاندارد داشته باشند و هم با هماهنگی با شرکت های بیمه گذار آن ها را بیمه نموده تا ان شاالله مسافران هم مورد آزار واقع نشوند.

مترو تهران بزرگترین متقاضی پله برقی در کشور است

شایسته اصل در ادامه یادآور شد: طبیعی است که لوازم مصرفی مورد استفاده در آسانسورها هم نرخ مصرف و زمان استفاده مشخصی دارند و بسیاری از آسانسورهای فعلی مترو احتیاج به نوسازی و اورهال دارند.

وی تاکید نمود: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه بزرگترین شرکت متقاضی پله برقی در کل کشور است و در حال حاضر 1 هزار و 200 پله برقی در ایستگاه های مختلف متروی تهران وجود دارد و در حال فراهم کردن ساز و کاری هستیم که در این عرصه اتفاقاتی برای فراوری آسانسور و پله برقی در داخل رقم بزنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه یادآور شد: بخشی از شرکت های فراوری پله برقی و یا ملزومات آسانسور ایرانی هستند که البته شرکت های فوق نیز عمده قطعات خود را از خارج وارد کشور می نمایند و به نام شرکت ایرانی فعالیت می نمایند و بخشی از کارهایی که توانسته اند بومی سازی نموده اما در مجموع در تامین عمده احتیاجمندی های قطعات مورد استفاده در مترو وارد نماینده هستیم و هنوز نتوانسته ایم به استاندارد ایرانی برسیم.

شایسته اصل افزود: در حال حاضر همکاری خود را با شرکت های ایرانی در داخل توسعه می دهیم که به سمت انتقال طراحی و تکنولوژی به داخل حرکت کنیم که بتوانیم به سمت بومی سازی این صنعت قدم برداریم و شریک خارجی هم می تواند در کنار ما باشد اما در نهایت ما به سیستم داخلی مدنظر خود دست پیدا کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1942

به "دلیل خاموشی آسانسورهای بعضی از ایستگاه های مترو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل خاموشی آسانسورهای بعضی از ایستگاه های مترو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید