فوت کوزه&zwnjگری درست&zwnjکردن رب گوجه&zwnjفرنگی در خانه

به گزارش مجله تار و سه تار، رب گوجه فرنگی از آن دست موادی است که درست کردنش در خانه لذت دوچندانی دارد و استفاده از آن طعم و بوی خاصی به غذا می دهد. در این مطلب طرز تهیه رب خانگی آموزش داده شده است.

فوت کوزه&zwnjگری درست&zwnjکردن رب گوجه&zwnjفرنگی در خانه

به گزارش خبرنگاران به نقل از همشهری

توجه:

در مرحله صاف کردن به هیچ وجه آب سفیدی را که روی موادتان جمع شده بیرون نریزید. این آب سفید نمی گذارد ربتان فاسد شود.

طرز تهیه رب گوجه فرنگی در خانه

► مرحله اول

اولین قدم برای پختن رب، خرید گوجه فرنگی درشت و سالم است. اگر می خواهید ربی که می پزید برای مصرف یک سالتان باشد پس باید زحمت بکشید و تا میدان تره بار بروید. سعی کنید گوجه هایی را انتخاب کنید که درشت، قرمز و بی لکه باشد.

► مرحله دوم

بعد از خرید گوجه حالا می توانید آستین هایتان را بالا بزنید و آماده درست کردن رب شوید. گوجه ها را در یک ظرف بزرگ خیس کنید و بگذارید چند ساعت بماند. بعد خوب آب بکشید تا آماده خرد شدن باشند.

► مرحله سوم

گوجه های شسته شده را خرد کنید و در یک ظرف بزرگ بگذارید؛ البته حالا با پیشرفت تکنولوژی خیلی راحت می توانید گوجه ها را در خردکن غذاساز بریزید و از آن طرف خرد شده اش را تحویل بگیرید.

► مرحله چهارم

بعد از خرد کردن گوجه ها حالا نوبت صاف کردن گوجه هاست. آب گوجه ها را از گوشت و تخم های آن جدا می کنید و در ظرفی می ریزید.

► مرحله پنجم؛ مرحله آتش

حالا آب گوجه را که صاف کرده اید در قابلمه بریزید و روی اجاق بگذارید تا پخت وپز شروع شود. در این مرحله باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید چون آب گوجه زمان زیادی می خواهد تا تبخیر شود. یادتان نرود مدام باید محتویات قابلمه را هم بزنید تا ته نگیرد. بعد از یکی، دو ساعت که آب گوجه فرنگی کمی سفت شد و مثل ماست خودش را گرفت می توانید نمک را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

► مرحله ششم؛ پرش رب

یادتان باشد ظرف رب باید یک جا پر شود؛ اگر به تدریج مواد را داخل آن بریزید رنگ رب تیره می شود.

در این مرحله که آخرین مرحله هم هست باید حواستان به رب و البته به دست هایتان باشد که نسوزد. در این مرحله آب گوجه به خوبی تبخیر شده و رب در حال آماده شدن است؛ به همین دلیل مواد داخل قابلمه به بیرون می پرد. وقتی رب شما به اندازه دلخواهتان سفت شد، می توانید از روی اجاق بردارید.

تمام شد؛ رب شما آماده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1303

به "فوت کوزه&zwnjگری درست&zwnjکردن رب گوجه&zwnjفرنگی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت کوزه&zwnjگری درست&zwnjکردن رب گوجه&zwnjفرنگی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید