قیمت مواد اولیه دارویی دائماً در حال افزایش است خبرنگاران

به گزارش مجله تار و سه تار، عضو هیئت مدیره صاحبان صنایع دارو های انسانی گفت: قیمت محصولات دارو های تولیدی توسط وزارت بهداشت ثابت می ماند، اما قیمت مواد اولیه دائماً در حال تغییر است و بالا می رود.

قیمت مواد اولیه دارویی دائماً در حال افزایش است خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی مهرآمیزی، عضو هیئت مدیره صاحبان صنایع دارو های انسانی درمورد راه چاره های رشد متوازن صنایع مواد اولیه دارویی و چالش های پیش رو با برنامه دارونامه مصاحبه کرد.

مهرآمیزی همکاری دو صنعت مواد اولیه دارویی و صنعت فراوری محصول نهایی دارویی را برای ایجاد یک زنجیره تأمین مناسب ضروری دانست و گفت: باید در زنجیره ارزش یک اعتدالی ایجاد کنیم تا منابع هر دو طرف در آن دیده گردد.

وی اضافه نمود: بیشتر شرکت های فراورینماینده محصول از مواد داخلی استفاده می نمایند و در مدارک خود برای صادرات ارائه می دهند و به صادرات هم پیروز می شوند.

مهرآمیزی با بیان اینکه سرعت رشد صنایع مواد اولیه دارویی در ده سال گذشته خیلی بالاتر از رشد شرکت های فراورینماینده محصول بوده است، گفت: از طرفی قیمت های دارو ها تحت کنترل است، اما از طرف دیگر، بخشی از مواد اولیه دارویی از ارز حمایتی استفاده می نمایند و مبانی آن ها با هم یکسان نیست.

عضو هیئت مدیره صاحبان صنایع دارو های انسانی گفت: عدم انطباق ها و مسائل در این حوزه کمتر از 10 درصد است که این هم در هر حوزه ای نرمال و طبیعی است.

وی با بیان اینکه از 60 شرکت فراوری نماینده مواد اولیه دارویی، 10 شرکت بودجه محور هستند و احتیاج های سال خود را از مصرف نمایندگان می پرسند، ادامه داد: اصولاً یا تأمین نماینده مواد اولیه نمی تواند به موقع تأمین کند یا فراورینماینده عدد بیشتری را مطرح می نماید و معمولاً اختلاف و تعارض منافع در همین حوزه وجود دارد.

مهرآمیزی گفت: بیشترین موضوعی که در سندیکا به ما منعکس می گردد بحث قیمت است و ما درمورد کیفیت مشکل چندانی با فراورینمایندگان نداریم.

عضو هیئت مدیره صاحبان صنایع دارو های انسانی گفت: قیمت محصولات دارو های فراوریی توسط وزارت بهداشت ثابت می ماند، اما قیمت مواد اولیه دائماً در حال تغییر است و بالا می رود و لذا تناسب این زنجیره ارزش رعایت نمی گردد.

مهرآمیزی تأکید کرد: وزارت بهداشت و هر دو سندیکا باید درمورد این مباحث به توافقی برسند تا رشد متوازنی در هر دو مجموعه اتفاق بیفتد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1468

به "قیمت مواد اولیه دارویی دائماً در حال افزایش است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مواد اولیه دارویی دائماً در حال افزایش است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید