لارونیداز؛ موارد مصرف، عوارض جانبی

به گزارش مجله تار و سه تار، لارونیداز دارویی است که برای درمان بعضی از علائم بیماری های ژنتیکی همچون موکوپلی ساکاریدوز و سندروم هورلر تجویز می گردد.

لارونیداز؛ موارد مصرف، عوارض جانبی

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران از drugs.com، لارونیداز دارویی است که به منظور درمان اختلالات ژنتیکی ناشی از فقدان آنزیمی با این نام که به طور طبیعی در بدن افراد سالم وجود دارد، تجویز می گردد.

این دارو همچنین برای درمان بعضی از علائم بیماری های ژنتیکی همچون موکوپلی ساکاریدوز (MPS I)- یک اختلال متابولیک است که در آن بدن فاقد آنزیم مورد احتیاج برای تجزیه مواد خاص است. این مواد می توانند در بدن ایجاد شوند و باعث عظیم شدن اندام ها، ساختار غیرطبیعی استخوان، مسائل تنفسی، قلبی، بینایی یا کاهش شنوایی و تغییر در توانایی های ذهنی یا جسمی شوند- و سندروم هورلر تجویز می گردد.

نکات مهم در مصرف لارونیداز

  • پیش از دریافت این دارو فرد در صورت داشتن سابقه بیماری هایی همچون قلبی، کلیوی، ریوی، سردرد میگرنی باید به پزشک اطلاع دهد.
  • در صورت بروز علائم حساسیت شدید آلرژیک مانند تعریق، ناراحتی در قفسه سینه، مشکل در تنفس، کمرنگ شدن پوست و آبی شدن لب ها فوراً باید به پزشک مراجعه گردد.
  • با توجه به واکنش های حساسیتی این دارو بهتر است بیماران یک ساعت قبل از آغاز مصرف لارونیداز با آنتی هیستامین، استامینوفن یا ایبوپروفن پیش درمانی شوند.

عوارض جانبی لارونیداز چیست؟

تب و لرز، علائم سرماخوردگی همچون عطسه و گلودرد، احساس سوزن سوزن شدن، افزایش ضربان قلب و ... از عوارض جانبی شایع مصرف این دارو است.

منبع اصلی

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 977

به "لارونیداز؛ موارد مصرف، عوارض جانبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لارونیداز؛ موارد مصرف، عوارض جانبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید