متقاضیان نهضت مسکن آورده نیاورند حذف می شوند

به گزارش مجله تار و سه تار، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: آن دسته از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که واجد شرایط هستند و برای آن ها پیامک واریز وجه ارسال شده اگر نسبت به تامین آورده اولیه اقدام نکنند نفراتی از اولویت های بعدی جایگزین آن ها خواهند شد.

متقاضیان نهضت مسکن آورده نیاورند حذف می شوند

به گزارش ایسنا، خلیل محبت خواه اظهار کرد: سهمیه استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن، سالیانه 155 هزار واحد است که هیچ مسئله ای در بخش زمین نداریم. زمین برای دو سال آینده تامین شده و تا چهار سال آینده هم تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا حدود 45 روز قبل در حال آنالیز مسائل مربوط به زمین در کارگروه و کمیسیون بودیم که این مرحله به اتمام رسیده است. هم اکنون مشغول تهیه طرح ها و مشاور هستیم. در بعضی منطقه ها پیمانکاران وارد فعالیت شده اند. در بعضی نقاط هم زمین در اختیار پیمانکاران قرار گرفته که به زودی کار های اجرایی شروع می گردد.

به همه افراد واجد شرایط پیامک ارسال نموده ایم

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره آن دسته از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان تهران که تکلیفشان مشخص نشده است گفت: به تمام کسانی که واجد شرایط شناخته شده اند پیامک داده ایم تا نسبت به واریز وجه اولیه اقدام نمایند. اگر آورده را به موقع واریز ننمایند نفراتی از اولویت های بعدی جایگزین آن ها می شوند.

محبت خواه توضیح داد: اگر کسی واجد شرایط است و برای او پیامک ارسال نشده موضوع را به وسیله سایت پیگیری کند. چنان چه نتیجه نگرفت به اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه برود.

بیش از 40 هزار واحد به مرحله اجرا رسیده است

وی درخصوص آخرین شرایط پروژه های نهضت ملی مسکن در استان تهران گفت: پروژه ها خوب پیش می رود. بیش از 40 هزار واحد به مرحله اجرا رسیده که به زودی چندین پروژه دیگر به این رقم اضافه نموده می گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در استان تهران به هر تعداد که متقاضی داشته باشیم واحد های نهضت ملی مسکن احداث می کنیم. تا کنون 900 هزار نفر ثبت نام نموده اند که پالایش آن ها تقریبا در حال اتمام است. ثبت نام نو هم به زودی انجام می گیرد.

بنا بر این گزارش، دولت سیزدهم بر اساس قانون جهش فراوری و تامین مسکن مصوب 17 مرداد سال 1400 ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه خود گنجانده است. حدود 5.4 میلیون نفر برای این طرح نام نویسی نموده اند که 3.6 میلیون نفر تایید شده اند. طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی از روز 15 تیرماه 1401 ثبت نام مجدد شروع می گردد. نام نویسی در سامانه طرح های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام خواهد شد.

تا به امروز 507 هزار نفر در بانک مسکن برای واحد های نهضت ملی مسکن افتتاح حساب نموده و 290 هزار نفر برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده اند. با 91 هزار نفر نیز عقد قرارداد شده و در واقع قسط های اول تسهیلات را دریافت نموده اند. طبق آخرین برآورد ها قیمت هر متر مربع واحد های نهضت ملی مسکن 4 میلیون و 750 هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه 18 تا 24 ماه مشخص شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2028

به "متقاضیان نهضت مسکن آورده نیاورند حذف می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متقاضیان نهضت مسکن آورده نیاورند حذف می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید