مشکل ورود زوار پاکستانی به عراق حل شد

به گزارش مجله تار و سه تار، مدیرکل امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان از حل مشکل ورود زوار پاکستانی به داخل خاک عراق اطلاع داد.

مشکل ورود زوار پاکستانی به عراق حل شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از ستاد اربعین استان، محمدرضا جهانتیغ گفت: صبح امروز خبری در رسانه ها منتشر شد که عراق ورود زوار پاکستانی اربعین به داخل خاک کشور خود را تا اطلاع ثانوی ممنوع نموده است که باعث دل نگرانی زوار و خادمان ستاد مردمی شده بود.

وی اضافه کرد: از آنجا که زوار پاکستانی به وسیله مرز میرجاوه در استان سیستان وبلوچستان وارد کشور می شوند طبیعتا بلافاصله رایزنی های لازم با وزارت امور خارجه و وزارت کشور و دستگاه های مربوطه انجام شد.

دبیر ستاد مردمی اربعین استانداری سیستان و بلوچستان تاکید نمود: خوشبختانه با هماهنگی های لازم و اقدام فوری همه نهادها مشکل رفع و هیچ مسئله ای برای ورود زوار پاکستانی اربعین به داخل خاک کشور عراق وجود ندارد.

استقبال آستان قدس رضوی از زائران پاکستانی در سیستان و بلوچستان

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان گفت: از زمان آغاز آغاز عملیات خدمت رسانی به زوار حسینی پاکستان، این نمایندگی نیز در نقطه صفر مرزی با بکارگیری خدام افتخاری و حمایت ستاد مردمی اربعین استقبال خوبی از زوار داشته است.

به گزارش خبرنگاران- به نقل از ستاد اربعین استان، دادخدا خدایار اعلام نمود: بر اساس رایزنی های اجرا شده با معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت قرار است طی روزهای آینده بسته های فرهنگی و متبرک حرم رضوی شامل نبات، نمک و سایر اقلام به استان ارسال گردد تا در قالب هدیه ثامن الحجج به زوار اباعبدالله الحسین اهداء گردد.

به گفته خدایار؛ آستان قدس رضوی همچنین با حمایت ستاد مردمی اربعین و خیران مردمی، در حوزه تهیه و توزیع وعده غذای گرم زوار در مرز میرجاوه اقدام نموده است.

وی اعلام نمود: خادمیاران رضوی نیز در مرز میرجاوه و سایر مواکب در زاهدان استقرار یافته و کار خدمت رسانی را انجام می دهند.

خدایار اضافه کرد: با توجه به پیش بینی ورود بالغ بر 80 هزار زائر، ادامه روند خدمت رسانی و پذیرایی زوار نیازمند حمایت های همه جانبه بیشتر از سوی آستان قدس می باشد.

شایان ذکر است سال گذشته آستان قدس رضوی با اهتمام ویژه ای که داشت علاوه بر تامین وعده های غذایی گرم زوار در میرجاوه و زاهدان در بخش های توزیع میان وعده، بسته های متبرک رضوی، استقبال توسط خدام و پرچم متبرک بارگاه علی ابن موسی الرضا(ع) حمایت ویژه ای از این زائران انجام داده بود اما سال جاری به دلیل محدودیت منابع و پشتیبانی از سوی آستان قدس خدمات محدودتری ارائه می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 401

به "مشکل ورود زوار پاکستانی به عراق حل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل ورود زوار پاکستانی به عراق حل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید