معرفی فرز و مینی فرز و کاربرد آنها

به گزارش مجله تار و سه تار، فرز و مینی فرز از جمله دستگاه هایی هستند که در زمینه ساخت وساز در تمامی صنعت ها کاربرد بسیاری دارند. از این وسیله برای برش دادن، ساییدن، زدودن، صیقل دادن و سمباده زدن سطوح مختلف استفاده می گردد.

معرفی فرز و مینی فرز و کاربرد آنها

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام کیف ابزار، این دستگاه با موتور الکتریکی، بنزینی یا کمپرسور باد کار می کند و از یک بدنه و یک سطح صاف به نام دیسک تشکیل شده است.

بسته به شکل و جنس دیسک، کاربرد دستگاه تغییر می کند. بدنه این دستگاه ها معمولاً از پلاستیک نرم، رزین فنولیک یا لاستیک ساخته می گردد و دسته ای جهت سهولت کار، روی آن تعبیه شده. فرز و مینی فرز در قدرت، اندازه و کاربردهایی که دارند با هم متفاوت هستند. در ادامه این مطلب به آنالیز این دو وسیله کاربردی پرداخته و تفاوت آنها را بیان می کنیم.

آشنایی با مصارف دستگاه فرز

برای از بردن قسمت های اضافی و گوشه های ناهمگون یک قطعه می گردد از دستگاه فرز استفاده کرد. انواع مختلفی از دیسک ها وجود دارند که برای مواد مختلفی ساخته شده و وظایف متفاوتی دارند. مانند دیسک های تیغه الماس، دیسک های ساینده، سنگ آسیاب، دیسک های سنباده ای، چرخ های برش سیمی و پدهایی که برای پرداخت استفاده می شوند.

موارد استفاده دستگاه فرز

با توجه به موارد ذکر شده، کاربرد این دستگاه بسیار زیاد است، در اینجا به آنالیز چندی از موارد استفاده دستگاه فرز در کارهای مختلف می پردازیم:

کار روی بدنه خودرو

در کار با بدنه خودروها، دستگاه فرز را می گردد بسیار مورد استفاده قرار داد:

حذف رنگ

بهترین تعمیرگاه های بدنه خودرو شاید به شما نگویند که کار خوب و زیبای رنگ آمیزی بدنه خودرویتان مدیون دستگاه فرز و دیسک سنباده مینی فرز است. این ترکیب برای سطوح عظیم و مسطح مناسب است و می تواند رنگ قدیمی را از بین ببرد بدون اینکه به فلز زیر آن آسیب برساند.

حذف زنگ زدگی

دیسک ها و فرچه های سیمی برای از بین بردن زنگ زدگی روی دستگاه فرز کاربرد دارند. وقتی فقط یک لایه زنگ زدگی وجود دارد و می خواهید فلز سالم زیر آن را حفظ کنید، این گزینه یک انتخاب عالی برای شما ایجاد می کند.

این روش همچنین می تواند بخش های کاملاً فرسوده را به راحتی جدا نموده و تمام فلزات اکسید شده را تمیز کند، بنابراین شما می توانید یک سطح تمیز و خوب برای کارهای تعمیری بعدی داشته باشید.

برش کاشی و سرامیک

برش همه کاره ای که دستگاه فرز دارد باعث تسریع کاشی کاری می گردد. پس از برش کاشی و سرامیک، لبه ای خشک و یکنواخت باقی می ماند. به سادگی یک دیسک الماس برش خشک را گرفته و در عمق 1/8 اینچ علامت گذاری نموده و ببرید.

سنگ بری

یک دستگاه فرز مناسب می تواند سنگ را فقط با کمی صبر برش دهد و هر بار برش های خوب و صاف ایجاد کند. مینی فرزها تحرک بیشتری دارند و باعث ایجاد انحناها و برش های کوچک دیگر می شوند. توجه داشته باشید که برای این کار به تیغه الماس برش خشک احتیاج دارید.

تمیزکاری فلز

بیل یا ابزاری کثیف دارید که با یک پاک کردن ساده، تمیز نمی گردد؟ جای نگرانی نیست زیرا فنجان مفتولی و رفیق کوچکش، چرخ سیم، برای یاری به شما آماده هستند. دستگاه فرز را تنظیم کنید تا سیم مفتولی، لبه ابزار کثیف شما بچرخد و بدون گیر کردن و لگد زدن، آن را از هر آلودگی و کثیفی پاک کند.

این ابزارهای سیمی می توانند آلودگی، زنگ زدگی، رنگ تراش خورده و حتی قطعات سیمانی را از ابزار شما پاک نمایند. از فنجان سیمی برای سطوح عظیم و مسطح و از چرخ سیم برای نفوذ به شکاف های سخت و سطوح کوچک تر استفاده می گردد.

برش فلز

با استفاده از تیغه و دیسک مناسب، دستگاه فرز می تواند از یک تیغه برش فلزی یا اتصال دیسک برش فلز استفاده کند تا در عرض چند ثانیه حتی میلگرد را نیز ببرد. دستگاه فرز با تمام فلزات سازگار است، اما به ویژه در خصوص فلزات سخت تر نسبت به ابزارهای معمولی بهتر کار می کند.

مینی فرز

مینی فرزها، تنها در اندازه و قدرت، با دستگاه فرز معمولی تفاوت دارند. این فرزها کوچک تر هستند و می گردد آنها را با یک دست حمل نموده و مورد استفاده قرارداد.

این دستگاه نیز مانند فرز معمولی، جهت برش سنگ و کاشی و فلز و همچنین تیز کردن اشیا به کار می رود. از طرفی سایز کوچک باعث شده کار با آن راحت تر باشد و بسیاری از کاربران خانگی، آن را به مدل های معمولی ترجیح دهند.

چگونه دستگاه فرز مناسب انتخاب کنیم؟

قصد انجام هر کاری را داشته باشید، دستگاه های فرز مختلفی برای انتخاب پیش روی شما وجود دارند. مهم ترین عامل در انتخاب دستگاه مناسب، اندازه دیسک و قدرت موتور است. عوامل دیگر شامل منبع تغذیه (پنوماتیک یا الکتریکی)، دور در دقیقه و اندازه محور می باشند. به طور کلی در این دستگاه ها، اندازه دیسک و قدرت با هم افزایش می یابد.

عظیمی دیسک معمولاً با اینچ یا میلی متر اندازه گیری می گردد. اندازه های معمول دیسک های دستگاه فرز: 4، 4.5، 5، 6، 7، 9 و 12 اینچ هستند. دیسک های فرز بادی نیز بسیار کوچک تر هستند. فرزهای پنوماتیک معمولاً برای کارهای سبک تر که در آن دقت بیشتری ضروری است، استفاده می شوند.

رونیکس یک شرکت قدیمی در بازار ابزار ایران است که تنوع بی نظیری از ابزار دستی، اندازه گیری، مکانیکی، باغبانی و ابزاری برقی همچون مینی فرز ارائه می دهد. مینی فرز رونیکس در بازار دارای شهرت زیادی است.

برای خرید انواع مینی فرز و کلیه ابزارهای ساختمانی می توانید از فروشگاه اینترنتی کیف ابزار بهره ببرید. فروشگاه کیف ابزار با توجه به پشتوانه تجربه در زمینه ابزار و یراق اشراف کامل به محصولات عرضه شده، اصالت کلیه کالاهای موجود در وب سایت را تضمین می کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1196

به "معرفی فرز و مینی فرز و کاربرد آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرز و مینی فرز و کاربرد آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید