منطقه ویژه اقتصادی لرستان آماده پذیرش سرمایه گذار است

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران، فرزاد محمدی بعدازظهر شنبه در دیدار با دست اندرکاران فصلنامه تجارت با ایران گفت: استان لرستان با هفت استان دیگر کشور همجوار بوده که از این نظر موقعیت مناسبی را دارا است.

منطقه ویژه اقتصادی لرستان آماده پذیرش سرمایه گذار است

محمدی با اشاره به اینکه در استان لرستان 20 عرصه و شهرک صنعتی وجود دارد، گفت: کل مساحت این شهرک ها 1216 هکتار بوده که 457 واحد صنعتی در آن مستقر است.

وی با بیان اینکه از این تعداد، 321 واحد صنعتی به طور کامل به بهره برداری رسیده است، افزود: از 20 شهرکی که در استان لرستان وجود دارد، یکی از آن ها منطقه ویژه اقتصادی ازنا است که اخیراً احداث منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد هم در دولت مصوب شده است.

محمدی به مزیت های سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی لرستان اشاره و مطرح کرد: علاوه بر زیرساخت هایی که در اختیار سرمایه گذار قرار داده می شود، معافیت های اقتصادیاتی و ارزش اضافه کرده هم در نظر گرفته شده که قابل توجه هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان لرستان با تاکید بر اینکه در حوزه انتقال فن آوری و تکنولوژی های جدید، زمینه خوبی در مناطق اقتصادی وجود دارد، شرح داد: در زمینه ساخت تصفیه خانه های صنعتی و احداث نیروگاه های خورشیدی آمادگی پذیرش سرمایه گذاری داریم.

ایران و روسیه فرصت های مناسبی را در گذشته از دست داده اند

رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر روسیه و ناشر نشریه تجارت با ایران هم در این دیدار با اشاره به ضرورت آشنایی با پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری مناطق مختلف ایران، گفت: در حوزه های مختلف کالاهایی از کانادا و کشورهای دوردست وارد روسیه می شود که یقین داریم کشور شما و استان لرستان به راحتی می توانید آن ها را تامین کند.

رجب صفراُف با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته به دلیل عدم آشنایی دو کشور ایران و روسیه از توانمندی های همدیگر فرصت های مناسبی از دست رفته است، گفت: وقت آن رسیده که این عدم آگاهی به پایان برسد و تحرکات تازه ای در زمینه تعاملات دو جانبه شکل بگیرد.

صفراُف افزود: سفر ما در راستای تحقق این مسئله اجرا شده و امیدواریم در آینده نزدیک هیئت های اقتصادی تجاری لرستان هم به روسیه بیایند و روابط دوجانبه ای برقرار شد.

ناشر نشریه تجارت با ایران مطرح کرد: آنچه ضرورت شکل گیری این ارتباط را بیشتر می کند این مساله ساده است که در هر دو کشور، نیازها و توانمندی هایی وجود دارد که می تواند مورد استفاده هر دو طرف قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 404

به "منطقه ویژه اقتصادی لرستان آماده پذیرش سرمایه گذار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه ویژه اقتصادی لرستان آماده پذیرش سرمایه گذار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید