میراث خطرناک کرونا؛ چند ماه بعد از بهبودی

به گزارش مجله تار و سه تار، بنا بر اعتقاد این پزشک ، ریه فردی که بیماری کووید 19 را پشت سر گذاشته همانند یک عضو بالقوه برای کسب بیماری های جدید باقی خواهی ماند و فرد را دچار مسائل تنفسی خواهد نمود.افرادی که در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند و دستگاه ونتیلاتور به آنها نصب شده است اوضاع بدتری خواهند داشت و عوارضی در انتظار آنهاست که حتی این عوارض در میان بیماران سرطانی هم وجود ندارد.

میراث خطرناک کرونا؛ چند ماه بعد از بهبودی

نتایج این تحقیق در حالی ارائه شده است که تعداد افراد مبتلا به کرونا در شش هفته اخیر در سراسر ایالات متحده آمریکا افزایش پیدا نموده است.

موارد جدید و بستری شدن در بیمارستان ها در ایالات هایی مانند آریزونا ، تگزاس ، کالیفرنیا و فلوریدا بسیار زیاد بوده است.فیبروز ریوی یک بیماری ریوی است که در صورت آسیب دیده شدن و زخم بافت ریه ایجاد می گردد؛ این عارضه همچنین در اثر ویروس های تهاجمی مانند کرونا هم ایجاد می گردد.

این بافت ضخیم باعث می گردد ریه های فرد کار صحیح و تبادل اکسیژن را به درستی انجام ندهد که این خود منجر به نارسایی تنفسی گردد.

دکتر رفیع ، متخصص بیهوشی و بنیانگذار ارشد پزشکی شرکت داروسازی Uptight Inc می گوید: بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا حتی بعد از بهبودی در معرض خطر فیبروز ریوی قرار دارند و ممکن است جان خود را از دست بدهند.وی گفت : فیبروز ریوی پیش بینی سه ساله دارد. این عارضه بدتر از بسیاری از سرطان ها است و در حال حاضر هیچ درمان بهینه برای آن یافت نشده است.

دکتر رفیع اضافه نمود: حتی اگر یک فرد در بیمارستان بستری گردد باز هم امکان دارد به دلیل آسیب پذیرتر شدن ریه در آینده دچار مسائل زیادتنفسی گردد که مربوط به فیبروز ریوی می گردد.

دکتر رفیع اضافه نمود: آنچه ما انجام می دهیم این است که ریه ها را اسکن کنیم و اگر فیبروز را در ریه ها مشاهده کنیم متوجه خواهیم شد که فرد شرایط بسیار خطرناکی دارد. شاید در این نقطه دیگر بازگشتی در کار نباشد. فیبروز اگر گسترش یابد دیگر نمی توان با آن کاری کرد.این پزشک می گوید بعضی از بیماران ممکن است تا آخر عمر به ونتیلاتور وابسته شوند در حالی که بعضی دیگر ممکن است احتیاج به پیوند ریه داشته باشند.

دکتر رفیع از سال 2005 در حالی که دکترای فیزیولوژی مولکولی ، سلولی و سیستمیک را از دانشگاه کالیفرنیا در دیویس گرفت روی پروژه گسترده فیبروز ریوی کار نموده است.

در حال حاضر شرکت او در حال تهیه یک ترکیب برای مقابله با این بیماری است و آنها به وسیله همکاری با داننشگاه دیویس ، دانشگاه میشیگان و دیگران به مطالعه فیبروز می پردازند.دکتر رفیع ادعا می نماید که اگر دولت آمریکا به این مسئله توجه نکند یک بحران سلامتی دیگر در آینده رقم خواهد خورد.به هر حال تعیین است که میراث شومی از کرونا در بدن بسیاری از افراد باقی می ماند.

40 درصد از کل بیماران کرونایی که احتیاج به مراقبت های ویژه پیدا می نمایند بدنشان یک پاسخ ایمنی شدید به ویروس نشان می دهد که منجر به فیبروز ریوی می گردد.

دکتر رفیع همچنان ادعا می نماید که شرکت وی در حال کار کردن بر روی دارویی است که عوارض مربوط به فیبروز ریوی را از بین ببرد هر چند زمانی طولانی تا عرضه کردن این دارو باقی مانده است.این دارو یک مهارنماینده محلول اپوکسید هیدرولاز است. اپوکسید هیدرولاز محلول (sEH) آنزیمی در سلول است که از فیبروز جلوگیری می نماید و همچنین ضد التهابی قوی به شمار می رود.با این وجود هنوز این داروی ضدباکتریای از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید نشده است. دو تا سه سال دیگر برای تایید نهایی این دارو زمان احتیاج است.

منبع: همگردی
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1058

به "میراث خطرناک کرونا؛ چند ماه بعد از بهبودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث خطرناک کرونا؛ چند ماه بعد از بهبودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید