نمی گذاریم حتی یک دانش آموز به دلیل زندگی در منطقه ای دورافتاده از تحصیل باز بماند

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران/کرمانشاه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اهتمام مجموعه آموزش و پرورش استان برای ایجاد عدالت آموزشی، گفت: نمی گذاریم حتی یک دانش آموز به دلیل زندگی در منطقه ای محروم و دورافتاده از تحصیل باز بماند.

نمی گذاریم حتی یک دانش آموز به دلیل زندگی در منطقه ای دورافتاده از تحصیل باز بماند

مجید یزدان پناه امروز(6 اسفند) در نشست راهبران آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه که با حضور مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای توانمند بار آوردن دانش آموزان مناطق دورافتاده و محروم، گفت: اگر آموزش و پرورش از پایه و حتی قبل از ورود دانش آموزان به مدرسه برای تعلیم و تربیت آنها برنامه داشته باشد، آینده ای درخشان پیش روی کشور خواهد بود.

وی آموزش و پرورش را یک حوزه دیربازده مطرح کرد و اضافه نمود: هزینه کردن در این بخش سرمایه گذاری است، هرچند این سرمایه گذاری در بلند مدت جواب می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به کوشش مجموعه آموزش و پرورش برای ایجاد عدالت آموزشی در دورافتاده ترین نقاط استان، گفت: آموزش و پرورش اجازه نمی دهدحتی یک دانش آموز به دلیل زندگی در منطقه ای محروم و دورافتاده از تحصیل باز بماند و گواه این مدعا آمار معلم ها و کلاس هایی است که همگام با عشایر به دیگر نقاط استان و حتی خارج از استان کوچ می نمایند.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه 440 مدرسه عشایری داریم، گفت: از این تعداد 31 مدرسه در چادر برپا و 125 مدرسه کانکسی و مابقی در ساختمان ها برپا می شوند. در استان کرمانشاه همچنین سه هنرستان کارودانش عشایری و یک مدرسه شبانه روزی عشایری داریم.

وی اضافه نمود: دلیل استفاده از مدارس کانکسی در مناطق عشایری پایین بودن تعداد دانش آموزان و عدم صرفه مالی ساخت مدرسه برای چند دانش آموز است هرچند در خیلی از موارد کلاس های درسی با کانکس چرخ دار انتخاب خوبی برای مدارس عشایری هستند تا کلاس درس هم بتواند با دانش آموزان و خانواده های آنها کوچ کند.

وی سپس سرانه واریزی مدارس عشایی استان را 770 میلیون تومان مطرح کرد و ادامه داد: هم اکنون 8968 دانش آموز در مدارس عشایر استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.

وی در انتها با اشاره به اختصاص نزدیک 800 میلیون تومان اعتبار برای توسعه و تجهیز مدارس عشایری استان قبل از سفر مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش به استان، ابراز امیدواری کرد: بعد از انتها این سفر نیز شاهد برکات این سفر برای مدارس عشایری استان باشیم.

ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به صندلی خوب آموزش و پرورش استان در جذب نوآموزان پیش دبستانی، گفت: تا به امروز بیش از 27 هزار نوآموز پیش دبستانی در مدارس استان کرمانشاه ثبت نام شده اند.

وی اضافه نمود: بیشترین جذب نوآموزان پیش دبستانی را در دو شهرستان قصرشیرین و سرپل ذهاب با 100 و 98 درصد نوآموزان داشته ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1444

به "نمی گذاریم حتی یک دانش آموز به دلیل زندگی در منطقه ای دورافتاده از تحصیل باز بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمی گذاریم حتی یک دانش آموز به دلیل زندگی در منطقه ای دورافتاده از تحصیل باز بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید