نهاد های نظامی فارغ التحصیلان علوم پزشکی را برای مقابله با کرونا به طور موقت استخدام نمایند

به گزارش مجله تار و سه تار، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در واکنش به دستور اخیر نظام وظیفه در مورد سربازی فارغ التحصیلان علوم پزشکی، خواهان استخدام موقت آنان در نهاد های نظامی شد.

نهاد های نظامی فارغ التحصیلان علوم پزشکی را برای مقابله با کرونا به طور موقت استخدام نمایند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نامه ای به رئیس سازمان وظیه عمومی ناجا در مورد شرایط مشمولان فارغ التحصیل علوم پزشکی اعتراض کرد.

در این نامه امده است:

همانطور که می دانید طبق دستور سازمان وظیفه عمومی ناجا، کلیه مشمولان فارغ التحصیل گروه پزشکی و پیراپزشکی که در مهلت معرفی یکساله قرار دارند، می بایست تا سرانجام فروردین ماه امسال برای اعزام به خدمت اقدام نمایند تا در اول اردیبهشت ماه بدون سپری کردن دوره آموزش در بدو خدمت در مراکز درمانی به کارگیری شوند.

از سویی دیگر 3 گروه از مشمولان علوم پزشکی (گروه اول:مشمولان سربازی که با وجود سرانجام یافتن دوره 21ماهه خدمت، موظف به ادامه خدمت تحت عنوان دوره ضرورت شده اند - گروه دوم:مشمولین اسفند ماه که با کوتاه شدن دوره آموزشی دو ماهه خود مستقیما وارد مراکز درمانی شده اند - گروه سوم: مشمولین اردیبهشت ماه که از ششم فروردین خدمت سربازی خود را شروع نموده اند و با حذف دوره آموزشی مستقیما وارد مراکز درمانی شده اند) جهت حضور در مراکز درمانی و مقابله با ویروس کرونا سازمان دهی شده اند به نحوی که در تمامی سایت های موجود نیرو های درمانی تقریبا به حد کفایت در حال خدمت رسانی هستند.

همچنین با توجه به اینکه زمان قطعی کنترل این بیماری پیش بینی ناپذیر است و در صورت ادامه داشتن فرایند صعودی مبتلایان در ماه های آینده، به کار گیری تمامی فارغ التحصیلان علوم پزشکی در زمان حاضر منجر به خستگی سربازان و کمبود نیرو در ماه های پیش رو خواهد شد و احتمال ابتلای کادر درمانی به بیماری covid-19 به دلیل افزایش مواجهات غیر ضروری نیز افزایش خواهد یافت.

بدیهی است نیرو های نظامی می توانند با استخدام پاره وقت فارغ التحصیلان علوم پزشکی نیروی انسانی لازم را جهت مدیریت اپیدمی اخیر فراهم آورند و از این طریق به استثمار غیرانسانی سربازان وظیفه سرانجام دهند؛ لذا از جنابعالی درخواست داریم با توجه به دلایل ذکر شده دستورات لازم به منظور لغو این تصمیم را مبذول فرمایید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 848

به "نهاد های نظامی فارغ التحصیلان علوم پزشکی را برای مقابله با کرونا به طور موقت استخدام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاد های نظامی فارغ التحصیلان علوم پزشکی را برای مقابله با کرونا به طور موقت استخدام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید