نوزده راه غیرمنتظره برای بهبود سلامتی

به گزارش مجله تار و سه تار، هر نوع مویی احتیاج به تقویت دارد و برای آنکه بهترین شرایط را به خود بگیرد، خوش حالت و درعین حال نرم و لطیف باشد باید به آن رسیدگی شود، برای این کار می توانید از ماءالشعیر استفاده کنید. ماء الشعیر، برای

نوزده راه غیرمنتظره برای بهبود سلامتی

مترجم: پریسا مرتضوی

منبع:راسخون

این روش های غیرمنتظره به بهبود سلامت شما در مکان های مختلف کمک می کنند:

1. موهای خود را با ماءالشعیر شستشو دهید.

هر نوع مویی احتیاج به تقویت دارد و برای آنکه بهترین شرایط را به خود بگیرد، خوش حالت و درعین حال نرم و لطیف باشد باید به آن رسیدگی شود، برای این کار می توانید از ماءالشعیر استفاده کنید. ماء الشعیر، برای جلوگیری از ریزش مو مفید است.

2. سبزیجات را با جوش شیرین تمیز کنید.

با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به 3 لیتر آب، یک ماده ضدعفونی کننده بسیار مناسب برای میوه ها و سبزیجات به دست می آید.

3. از ماسک عسل برای پوست خود استفاده کنید.

عسل غیر از شیرین کردن غذا و چای موارد استفاده دیگری هم دارد. این ماده غذایی یکی از بهترین محصولات طبیعی است که می توان برای مراقبت از پوست به طور موضعی به کار برد.

4. با آووکادو پوست صورت خود را لایه برداری کنید.

آووکادو سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان و گلیسیرین است، که فرآیند پیری را به تأخیر می اندازد و باعث نرمی، لطافت و رطوبت پوست می شود. ویتامینE موجود در آووکادو، محافظ سلول های پوست در برابر رادیکال های آزاد است. از این میوه استوایی به نام مرطوب کننده و لایه بردار پوست استفاده کنید.

5. از چای برای درمان سوختگی استفاده کنید.

از این ماده غذایی که سرشار از آنتی اکسیدان است می توان برای درمان سوختگی استفاده کرد. چای کیسه ای حرارت را از محل سوختگی دور می کند. چای سبز و سیاه هر دو خاصیت ضد اکسیدیته و خنک کنندگی دارند. کافی است چای کیسه ای را داخل کاسه آب سرد خیس کرده و آن را مستقیماً روی محل سوختگی قرار دهید. این کار درد را تسکین می دهد و از بروز عفونت هم جلوگیری می کند.

6. از لیمو به نام یک خوشبوکننده بدن استفاده کنید.

لیمو سبب درخشندگی موها شده، از عفونت جلوگیری می کند، و حتی می توان از آن به نام خوشبوکننده بدن هم استفاده کرد.

7. به جای شکر از دارچین استفاده کنید.

برای مزه دار کردن قهوه خود به جای خامه و شکر از دارچین-که ادویه ای سالم و مفید است- استفاده کنید.

8. با انتخاب یک بشقاب کوچک تر، کالری کمتری مصرف کنید.

اگر برای صرف وعده های غذایی از ظروفی کوچک تر استفاده کنید، غذای کمتری خواهید خورد.

9. برای کنترل اشتهای خویش آدامس بجوید.

جویدن آدامس های بدون قند می تواند مانع تمایل به خوردن هله هوله شود. تحقیقات نشان می دهد که آدامس جویدن موجب کاهش گرسنگی و در نتیجه کاهش مصرف کالری می شود. همچنین آدامس بدون قند می تواند از دندان محافظت کرده و مانع ایجاد پلاک دندانی و خرابی دندان شود.

10. غذای خود را به آرامی بجویید، تا میزان غذای کمتری مصرف کنید.

سعی کنید خود را به آرام غذا خوردن عادت دهید. این کار یکی از مهم ترین عاداتی است که برای پایین آوردن وزن و لاغری مفید است.

11.خوردن ماهی را فراموش نکنید.

امگا 3 موجود در ماهی سالمون برای مبارزه با استرس مفید است. خوردن ماهی ها و سایر مواد غذایی سرشار از امگا 3 را از یاد نبرید.

12. هوشمندانه تر کار کنید.

برای افزایش بهره وری خود بهتر است در طول ساعات ناهار کمی قدم بزنید و از حال و هوای محل کار خود قدری فاصله بگیرید.

زمان خود را مدیریت کنید. مدیریت زمان به معنی انجام کار بیشتر نیست؛ بلکه به معنای کیفیت بالاتر است.

13.صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید

اگر بتوانید صبح کمی زودتر بیدار شوید، قبل از این که به محل کار بروید و درگیر وظایف اداری شوید، می توانید به کارهای خود رسیدگی کنید. مطمئن باشید بیدار شدن در ساعاتی که خانه خلوت و آرام است، لذتی فوق العاده خواهد داشت. شما می توانید از طلوع آفتاب لذت ببرید، کتاب بخوانید، یک فنجان چای یا قهوه داغ بنوشید، به پیاده روی صبحگاهی بروید و یا با همسرتان کمی صحبت کنید.

14. ویژگی های مثبت کارتان را پیدا کنید

از خودتان بپرسید چه چیزی در حرفه تان وجود دارد که آن را دوست دارید؟ مسلماً هر فرد می تواند حداقل یک ویژگی مثبت در کارش پیدا کند که آن را دوست داشته باشد.

15. مسائل استرس زا را یادداشت کنید.

بهترین ابزار برای مبارزه با استرس، می تواند یک قلم و کاغذ باشد. برای کاهش اضطراب های خود، آن ها را یادداشت کنید.

شواهد حاکی از آن است که نوشتن در یک دفتر خاطرات، احساساتی مانند غم، اندوه و خشم را کاهش می دهد. مطالعات پژوهشگران دانشگاه تگزاس نشان می دهد علائم بیولوژیکی استرس در کسانی که رویدادهای تنش زا و آزاردهنده زندگی خود را می نویسند، بیشتر بهبود می یابد.

16. شاد باشید و بخندید.

پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که خنده می تواند استرس را کاهش دهد و مانع از ابتلا به بسکمک از بیماری ها شود؛ بنابراین راهی برای شروع خندیدن پیدا کنید. حتی یک خنده مصنوعی هم می توان به خنده ای واقعی تبدیل شود.

17. پیش از رفتن به رختخواب دوش بگیرید.

دوش آب گرم قبل از خواب می تواند مفید باشد و کیفیت خواب شما را بهبود ببخشد.

18.اگر هنگام ورزش به شما فشار آمد، داد بزنید!

اگر می خواهید وزنه سنگینی را بلند کنید، خجالت نکشید و فریاد بزنید! صدای بلند می تواند درد شما را کاهش دهد.

19. تجسم کنید که تمرینات ورزشی انجام می دهید.

مغز نمی تواند بین یک اقدام واقعی با یک اقدام فکری تفاوت قائل شود. تحقیقات نشان می دهد که تصور کردن انجام یک کار- حتی اگر بدن در حالت استراحت باشد - منجر به تحریک و فعالیت رشته های عصبی مرتبط در مغز می شود به گونه ای که انگار واقعاً آن کار را انجام داده اید.

ضمناًً تجسم بر روی فکر شما تأثیر می گذارد و شما را ترغیب به برداشتن اولین قدم و انجام کارها می کند. اگر بتوانید تجسم کنید که به اهدافتان رسیده اید و شادی و رضایت ناشی از آن را حس کنید، انگیزه لازم برای برخاستن و شروع فعالیت را پیدا خواهید کرد.

منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1767

به "نوزده راه غیرمنتظره برای بهبود سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوزده راه غیرمنتظره برای بهبود سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید