وزیر، سرمربی استقلال را لو داد!

به گزارش مجله تار و سه تار، طرفداری نوشت: باشگاه استقلال که مدعی بود به علت مسائل ارزی، چاره ای جز عقد قرارداد با مربی ایرانی ندارد، همین دیروز با دعوت از یک سرمربی خارجی و برگزاری نشست خبری برای او سردرگمی طرفداران مجموعه آبی را افزایش داد تا انتخاب جانشین ساپینتو به یک معما تبدیل گردد.

وزیر، سرمربی استقلال را لو داد!

تشکیل کمیته فنی باشگاه استقلال که مثلا قرار بود روند انتخاب سرمربی نو تیم را تسریع کند، کلاف سردرگم معرفی جانشین ساپینتو را پیچیده تر کرد. فلسفه تشکیل این کمیته، در ظاهر این بود که جمعی از پیشکسوتان استقلال عقل خود را روی هم بگذارند و به مدیران باشگاه برای انتخاب برترین گزینه یاری نمایند، اما با تشکیل این کمیته، منافع فردی جای مصالح جمعی و منافع تیمی را گرفت و اعضای کمیته فنی روی هیچ یک از گزینه ها به اتفاق نظر نرسیدند و تنها تعداد فرضیه های موجود برای انتخاب سرمربی نو استقلال را بیشتر کردند.

تا قبل از تشکیل کمیته فنی، جواد نکونام، محمد ربیعی و ساکت الهامی تنها گزینه های ایرانی راهنمایی استقلال بودند. هرچند با سفارش بعضی افراد صاحب نفوذ، نام هایی، چون رضا عنایتی و علیرضا منصوریان هم به این فهرست اضافه شده بود، اما در همان اولین نشست کمیته فنی، اعضا به این نتیجه رسیدند که نه منصوریان امتحان پس داده و نه رضا عنایتی کم تجربه نمی توانند در شرایط فعلی گزینه خوبی برای نشستن روی نیمکت استقلال باشند، اما در عوض در همان جلسه کمیته فنی نام مهدی پاشازاده به فهرست نامزد های راهنمایی استقلال اضافه شد تا شرایط برای انتخاب سرمربی تغییر کند.

صرف نظر از بعضی افراد حاضر در کمیته فنی که بیشتر به فکر حضور خودشان در کادرفنی استقلال فصل نو هستند، بقیه اعضا این گونه تصور می نمایند که باشگاه دنبال شریک جرم می گردد و به همین علت کمیته فنی در استقلال تشکیل شده است. به گفته یکی از اعضای کمیته فنی، آن ها می ترسند در نهایت باشگاه همان کسی که از قبل مدنظر داشته را به عنوان سرمربی انتخاب کند و فقط گناه انتخاب او را گردن کمیته فنی بیندازد. در این میان این شایعه هم به گوش بعضی اعضای کمیته فنی رسیده که به موازات جلسات آن ها، جلسه های دیگری هم برای انتخاب سرمربی نو در مکانی غیر از باشگاه استقلال برگزار می گردد.

در جلسات کمیته فنی، سه فرضیه برای انتخاب سرمربی مطرح شده است. فرضیه اول انتخاب جواد نکونام به شرط دریافت مجوز برای نشستن روی نیمکت استقلال است. گفته می گردد جواد نکونام به این علت که فولاد را در آستانه حساس ترین بازی آسیایی اش رها کرد، فعلا اجازه فعالیت در تیم های تراز اول باشگاهی ایران را ندارد. البته خود جواد و نزدیکانش مدعی هستند هیچ مانعی پیش پای نکونام نیست، اما باشگاه از این گزینه سرمربیگری برای نشستن روی نیمکت استقلال تاییدیه رسمی خواسته است.

فرضیه دوم، اما انتخاب یک نفر از میان ساکت الهامی، محمد ربیعی یا مهدی پاشازاده به عنوان سرمربی نو استقلال و استخدام یک دستیار خارجی کنار این سرمربی نو است. یعنی در صورتی که جواد نکونام پیروز به دریافت مجوز نگردد، یکی از این سه نفر راهنمایی استقلال را برعهده بگیرد. گویا در جلسه کمیته فنی استقلال دو مدل رای گیری هم برای انتخاب سرمربی اجرا شده است. در مدل اول، نکونام سه رای، ربیعی دو رای و پاشازاده یک رای داشته و یک رای هم ممتنع بوده است. در مدل دوم که در صورت حذف جواد نکونام به علت نداشتن مجوز بود، آرای مهدی پاشازاده و محمد ربیعی برابر شده است.

فرضیه سوم، ولی استخدام سرمربی خارجی و انتخاب مهدی پاشازاده به عنوان دستیار اول کنار او بوده است. اعضای کمیته فنی به این فرضیه هم رای مثبت دادند، اما مدیران باشگاه نگران هستند وزارت ورزش به علت دریافت دستور العملی که باشگاه ها را از عقد قرارداد ارزی با مربیان خارجی منع نموده، مانع استخدام سرمربی خارجی در استقلال گردد. گفته می گردد در اولین نشست کمیته فنی، وقتی یکی از اعضا به حجت کریمی گفت یک سرمربی خارجی مقرون به صرفه قیمت می تواند برترین انتخاب باشد، مدیرعامل موقت باشگاه تاکید نمود با توجه به دستور عقد قرارداد ریالی، امکان جذب سرمربی خارجی وجود ندارد.

فقط معلوم نیست مدیران باشگاه چرا با وجود این اعتقاد، خوان رامون لوپز کارو اسپانیایی را به ایران دعوت کردند و حتی برای او کنفرانس خبری گذاشتند تا با خبرنگاران ایرانی حرف بزند؟ به نظر می رسد مدیران استقلال با ایجنتی که این اسپانیایی را به آن ها معرفی نموده، تعارف دارند که دست به چنین اقدام عجیبی زدند. شاید هم واقعا دل شان می خواهد با انتخاب یک خارجی، خودشان را از چرخه سر درد آور انتخاب سرمربی ایرانی خلاص نمایند.

روز گذشته همزمان با حضور خوان رامون لوپز کارو اسپانیایی در ایران، وزیر ورزش و جوانان در روبرو شدن با سوال خبرنگارانی که پرسیده بودند آیا این اسپانیایی سرمربی نو استقلال است، گفته تا جایی که من می دانم استقلال دنبال سرمربی ایرانی بود. وزیر حتی اعلام نموده تا سه شنبه مدیران استقلال سرگرم آنالیز گزینه های ایرانی بودند و قرار بود از میان همین گزینه ها، سرمربی نو را انتخاب نمایند. تحت تاثیر همین گفته ها و البته به علت رفاقت جواد نکونام با یکی از نزدیکان وزیر ورزش، منابع خبری مدعی هستند باید کار جواد نکونام را تمام شده دانست مگر اینکه نتواند مجوز بگیرد.

اما ماجرای جلسه هایی که به صورت موازی با نشست های کمیته فنی، خارج از باشگاه استقلال برگزار می گردد چیست؟ شایعه شده حجت کریمی در مکانی که متعلق به علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی است، با بعضی گزینه های راهنمایی استقلال جلسه می گذارد. البته سابقه رفاقت حجت کریمی با علیرضا دبیر به دوران همکاری آن ها در فدراسیون کشتی برمی گردد و اینکه مدیرعامل استقلال با رییس فدراسیون کشتی مشورت کند، به خودی خود چیز عجیبی نیست، اما همین جلسه ها باعث شده بعضی اعضای کمیته فنی تصور نمایند جلسه های آن ها فرمایشی است و تصمیم نهایی جای دیگری گرفته می گردد.

در این خصوص یکی از اعضای کمیته فنی در محفلی خصوصی گفته اگر جواد نکونام، محمد ربیعی و ساکت الهامی گزینه راهنمایی استقلال هستند، باید برای ارائه برنامه هایشان به جلسه کمیته فنی بیایند. اینکه آن ها در غیاب اعضای کمیته فنی، به مدیران باشگاه برنامه بدهند، فقط جایگاه کمیته فنی را تضعیف می نماید، اما در نقطه مقابل مدیران باشگاه مدعی هستند برای جلوگیری از تنش و حواشی، با گزینه های سرمربیگری استقلال جلسه خصوصی می گذارند و نتیجه این نشست را به اعضای کمیته فنی اعلام می نمایند.

پیش از این قرار بود حداکثر تا همین چهارشنبه سرمربی استقلال معرفی گردد، اما حالا این کار به یکشنبه آینده موکول شده است. انگار مدیران استقلال هم نمی دانند باید در نهایت چه تصمیمی برای این تیم بگیرند. انتخاب جواد نکونام برای سرمربیگری؟ معرفی محمد ربیعی به عنوان سرمربی نو یا سپردن استقلال به زوج خوان رامون لوپز کارو و مهدی پاشازاده. تا چشم بهم بزنیم، یکشنبه هم از راه می رسد و این نگرانی وجود دارد که استقلالی ها باز هم اندر خم یک کوچه باشند. زمان به شدت به ضرر استقلال در حال سپری شدن است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2188

به "وزیر، سرمربی استقلال را لو داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر، سرمربی استقلال را لو داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید