پرداخت 30 میلیون دلار از دارایی بلوکه شده در کره جنوبی برای خرید واکسن کرونا

به گزارش مجله تار و سه تار، اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: 30 میلیون دلار از پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی برای خرید واکسن کرونا پرداخت شده است.

پرداخت 30 میلیون دلار از دارایی بلوکه شده در کره جنوبی برای خرید واکسن کرونا

حسین تنهایی، رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی به خبرگزاری ایرنا درباره اجرایی شدن تفاهمنامه میان دو کشور گفته است: تا به امروز درصد اندکی از آنها اجرا شده است. مقرر شده بود یک میلیارد دلار بدهی این کشور به صورت نقدی به ایران پرداخت شود اما تا به امروز در عمل شاهد اجرای آن نبوده ایم.

از سال 2018 هفت میلیارد دلار پول فروش نفت ایران در دو بانک کره جنوبی بلوکه شد و از آن زمان تا به امروز مذاکرات بسیاری برای پرداخت این بدهی از سوی سئول به ایران اجرا شده است.

با سفر چانگ سیه کیون نخست وزیر کره جنوبی، به تهران یکی از محورهای گفت وگو چگونگی برگرداندن پول ایران به کشور بود.

عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران، روز چهارشنبه ششم اسفند 1399 در جمع خبرنگاران گفته بود که هفت میلیارد دلار از منابع ایران در کره جنوبی مسدود شده و در مرحله نخست، یک میلیارد دلار از بدهی کره جنوبی به ایران به صورت نقدی به حساب بانک های ایرانی واریز می شود.

مقامات ایران طی ماه های گذشته بارها از توافق برای آزادسازی منابع مسدود شده ایران در کره جنوبی خبر داده اند، اما تا به امروز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. حالا چشم ها به توافق برجام دوخته شده تا شاید سردی روابط تجاری میان دو کشور و موانع مختلف برطرف شود.

قبلا پویا فیروزی، دبیرکل اتاق ایران و کره جنوبی گفته بود: در 2 ماه نخست امسال، حجم تجارت بین دو کشور به کمترین میزان ممکن در یک دهه اخیر رسیده؛ به نحوی که در مدت یادشده 32میلیون و 770هزار صادرات ایران به کره جنوبی و 473میلیون دلار میزان واردات از کره جنوبی بوده که مجموع آن نیم میلیارد دلار می شود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1556

به "پرداخت 30 میلیون دلار از دارایی بلوکه شده در کره جنوبی برای خرید واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 30 میلیون دلار از دارایی بلوکه شده در کره جنوبی برای خرید واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید