پرواز بمب افکن های آمریکایی بر فراز دریای چین جنوبی

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در حالی که قرار است بزودی وزرای دفاع آمریکا و چین در حاشیه نشست امنیت منطقه ای سنگاپور با هم دیدار و مصاحبه نمایند، خبرگزاری ها از پرواز دوهواپیما های غول پیکر بی-52 بر فراز دریای چین جنوبی و منطقه مورد مناقشه چین خبر داده اند.

پرواز بمب افکن های آمریکایی بر فراز دریای چین جنوبی

نیروهای هوایی اقیانوس آرام (Pacific Air Forces - PACAF) که از زیرمجموعه فرماندهی های عمدهٔ نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا به شمار می رود با تائید پرواز این هواپیما ها اعلام نموده که این عملیات در ادامه برنامه های تمرینی نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی اندرسون در جزیره گوام صورت می گیرد.

به گفته این فرماندهی تمرینات این بخش از نیروی هوایی آمریکا بطور معمول در مجاورت دریای چین جنوبی انجام می گردد و بطور کامل منطبق با حقوق بین الملل در مورد آزادی رفت و آمد در آب های بین المللی است.

با این حال سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش فوری به پرواز این هواپیما ها اعلام نموده که چین دریای مجاور خود و جزایر مستقر در آن را بخشی از حاکمیت خود می داند و اجازه ماجراجویی در قلمرو خود را نخواهد داد.

کمتر از یک ماه پیش نیز جلسه وزرای دفاع آمریکا و چین بر سر مناقشه حضور ناو آمریکایی در دریای چین لغو شد و حال پرواز این هواپیما ها به گسترش تنش های بیشتر در روابط دو کشور منجر می گردد.

در حالی که آمریکا دریای چین جنوبی را به عنوان دریای آزاد معرفی نموده که در آن به عنوان آب های بین المللی حق کشتیرانی خواهد داشت، اما چین دریای چین جنوبی و جزایر مستقر در آن را بخش جدایی ناپذیر از قلمرو خود می داند.

با تور چین سفر کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 24

به "پرواز بمب افکن های آمریکایی بر فراز دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز بمب افکن های آمریکایی بر فراز دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید