پول برق، گاز و تلفن مدارس را هم از خیران می گیرند ، در دوران کرونا 65 پروژه مدرسه سازی انجام گرفت

به گزارش مجله تار و سه تار، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، گفت: در دوران کرونا 65 پروژه مدرسه سازی اجرا شده که این آمار افزایشی است.

پول برق، گاز و تلفن مدارس را هم از خیران می گیرند ، در دوران کرونا 65 پروژه مدرسه سازی انجام گرفت

بر اساس اعلام سازمان نوسازی مدارس، در حدود 33 درصد از مدارس کشور کاملا فرسوده هستند و برای نوسازی این مدارس، به چیزی بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان بودجه احتیاج است. طبق این آمار، یک سوم مدارس کشور فرسوده و فاقد ایمنی لازم هستند و در صورتی که اقدام به نوسازی و یا ایمن سازی این مدرسه ها نگردد، چنان که در گذشته شاهد بروز حوادث ناگوار ناشی از فرسودگی مدارس بودیم، در آینده نیز خسارات اقتصادی و جانی در انتظار دانش آموزانی است که ناچار به تحصیل در چنین مدرسه های فرسوده ای هستند.

65 مدرسه در نوبت بهره برداری

امیر نعمت بنی آدم، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، در مورد ساخت مدرسه در دو سال شیوع ویروس کرونا گفت: با وجود کرونا و تحریم ها 65 مدرسه به بهره برداری رسیده و در حال افتتاح است. تمام این 65 مورد در دوران کرونا به وسیله خیرین مدرسه ساز کلید خورده و حالا آماده افتتاح است.

وی با بیان اینکه بعضی مدارس را به صورت مجازی افتتاح کردیم گفت: منتظر هستیم شرایط بهتر گردد تا بتوانیم به صورت حضوری و با برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این 65 مدرسه را به بهره برداری برسانیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، با بیان اینکه تعداد خیرین مدرسه بیشتر شده گفت: این یک معجزه الهی است که درست در زمان کرونا آمار مدرسه سازی افزایش پیدا نموده است. شرایط فعلی کرونا یک هشداری به خیرین بود که به خود بیایند و بدانند که جز کار خیر چیز دیگری در جهان نمی ماند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بسته بودن مدارس در شرایط کرونایی، وقتی مناسب برای رسیدگی به مسائل و بازسازی مدارس است و آیا از این فرصت به خوبی استفاده می گردد یا نه، گفت: برنامه برای بازسازی وجود دارد اما به علت شرایط موجود نمی توان به مدارس مراجعه کرد. دست به دامن وزارت آموزش و پرورش هستیم که اجازه دهد تا بتوانیم برای بازسازی و مخصوصا برای تعمیرات بخاری ها به مدارس مراجعه کنیم.

بنی ادم اضافه نمود: هشداری که ویروس کرونا داد اینکه کسانیکه به دانش، پژوهس علاقه مند هستند در کار خیر بشتابند پس کسانیکه می خواهند کار خیر نمایند بشتابند. خیرین در شرایط فعلی کرونایی در حال افزایش است، اکنون نیز 4 تا 5 خیر دیگر تصمیم به مدرسه سازی دارند، تنها احتیاجمند برنامه ریزی سازمان بازسازی هستیم تا زمین را در اختیارشان قرار دهد.

وی با بیان اینکه تا سال گذشته پول برق، گاز، تلفن و آب از خیرین گرفته نمی شد اما از پارسال این بودجه به سازمان نوسازی و یا خیرین تحمیل شده است، اظهار کرد: 65 مدرسه ای که ساخته شده 70 درصدش آماده است. اما 30 درصد از نظر؛ برق، گاز، تلفن و آب مشکل دارند که اگر وصل گردد تمام می شد. جلسه ای با شهردار داشتیم، که اگر امکان دارد، عوارض و هزینه آب و برق و گاز و تلفن گرفته نگردد. خداراشکر با تعاملی که شهرداری ها با خیرین، شهرداری مجمع، آموزش پرورش، سازمان نوسازی و خیرین دارند مسئله ای مشهود نیست.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، با بیان اینکه تنها مسئله ای که وجود دارد ، دلشوره ای است که اکنون خیر دارد، تحمیل هزینه برق، گاز، تلفن و آب است. امیدوارم مسئولین بشنوند و این مشکل رفع گردد که هم خیر راغب گردد و هم سامان نوسازی و آموزش و پروش با مسائل تازه روبه رو نشوند.

از ابتدا مهر 1400، ساخت 177 مدرسه در خراسان رضوی کلید خورده

رنجبر، مدیر مجمع مدرسه سازان در مورد ساخت و ساز مدارس در استان خراسان رضوی گفت: کرونا باعث نشده که خیرین مدرسه ساز دست از مدرسه سازی بردارند، در استان خراسان رضو فقط در مهر ماه 1400 ، 624 کلاس در قالب 177 پروژه کلید خورده است که حدود 75 هزار متر مربع هم زیر بنا آنها بوده است که با مشارکت مردمی و خیرین مدرسه ساز انجاک گرفته است.

منبع: رکنا
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1935

به "پول برق، گاز و تلفن مدارس را هم از خیران می گیرند ، در دوران کرونا 65 پروژه مدرسه سازی انجام گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پول برق، گاز و تلفن مدارس را هم از خیران می گیرند ، در دوران کرونا 65 پروژه مدرسه سازی انجام گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید