پویش کاربران برای نجات بچه شامپانزه باغ وحش ارم

به گزارش مجله تار و سه تار، جمعی از هنرمندان و دوستداران محیط زیست در فضای مجازی خواهان انتقال شامپانزه 3 ساله باغ وحش ارم به یتیم خانه شامپانزه ها در خارج از ایران شدند.

پویش کاربران برای نجات بچه شامپانزه باغ وحش ارم

جهت دریافت خدمات ویلای مدرن کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار، باران نام بچه شامپانزه باغ وحش ارم است که چندی پیش در حکمی دادگاهی ماندنش در این باغ وحش قطعی شد. این شامپانزه در هنگام تولد نارس به جهان آمد و به دلیل ناتوانی مادرش در نگهداری، توسط دامپزشک باغ وحش تحت مراقبت نهاده شد که پس از مدتی به دامپزشک وابسته شد. شامپانزه ها از آنجایی که از لحاظ ژنی بسیار شبیه انسان هستند تا سن 6 سالگی به توجه و مراقبت نیازمندند. اگر این مراقب ها به خوبی صورت نگیرد، این حیوانات دچار افسردگی شده و گوشه گیر می شوند.

از آنجایی که این شامپانزه بومی ایران نیست، کارشناسان مربوط به این گونه در ایران نیستند و به دلیل طرد شدن این حیوان از طرف خانواده اش، نمی توان او را تا آخر عمر 70 ساله اش در قفس نگه داشت درحالی که می توان این حیوان را به یتیم خانه شامپانزه ها در خارج از ایران و کنار هم نوعانش که زیستگاه مناسب او است منتقل کرد.

حالا این شامپانزه 3 ساله شده و باغ وحش مجبور به تعویض مراقب این حیوان شده است. روز دوشنبه 27 مرداد باغ وحش ارم در صفحه رسمی اینستاگرامی خود از معین مراقب جدید باران اطلاع داد که موجی از اعتراضات کاربران را به همراه داشت و پس از مدت کوتاهی ارم مجبور به حذف این پست شد، ولی همچنان کاربران در زیر پست های دیگر این مجموعه با هشتگ باران را نجات دهیم به اعتراضات خود ادامه می دهند.

در این بین جمعی از هنرمندان در صفحه اینستاگرامی خود از این پویش حمایت نموده اند و برای آسایش این حیوان کوچک خواهان انتقال او به زیستگاه مناسبی در خارج از ایران شدند. این امر نیازمند صدور مجوز از طرف سازمان محیط زیست ایران است که این سازمان از صدور مجوز خودداری نموده است و با معین کار گروهی 3 نفره و مهلتی یک ماهه به مجموعه ارم خواهان تدوین دستورالعمل های نگهداری از شامپانزه ها شده است.

در ادامه چند نمونه از اعتراضات کاربران فضای مجازی به نجات باران را مشاهده می کنید:

  • ماندن شامپانزه سه ساله در باغ وحش ارم قطعی شد/ مرگ خاموش برای آینده باران
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1021

به "پویش کاربران برای نجات بچه شامپانزه باغ وحش ارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پویش کاربران برای نجات بچه شامپانزه باغ وحش ارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید