پیشگیری و کاهش بیماری اولویت است

به گزارش مجله تار و سه تار، رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت:دستیابی به اولویت های سلامت به وسیله پیشگیری، ارتقای سلامت، عدالت و آموزش در جامعه ممکن خواهد شد.

پیشگیری و کاهش بیماری اولویت است

علیرضا مرندی در سمینار مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در بیمارستان شهید رجایی، گفت: نباید خیلی خودمان را اسیر مقدمات کنیم. هر چیزی که به نظرمان صحیح است باید اقدام کنیم.

او اضافه نمود: ما سی و چند سال قبل برنامه و تئوری بهداشت و سلامت را نوشتیم و برای همه رشته ها برنامه ریزی کردیم. اما وقتی مسئول تغییر می نماید برنامه ها نیز تغییر می نماید.

مرندی اعلام کرد: باید همه کوشش ما بر نگهداشت و ارتقای سلامت باشد و در صورتی که فردی بیمار گردد با علم و آگاهی باید به مردم خدمت کنیم.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه مسئولیت پزشکان، سلامتی افراد، پیشگیری و کاهش بار بیماری است، گفت: دانشکده پزشکی و علوم پزشکی ما باید به مردم جوابگو باشد، شعار بهداشت می دهیم، اما دنبال درمان و دارو هستیم در حالی که مشکل مردم مسائل اولیه سلامت است.

مرندی اعلام کرد: دستیابی به اولویت های سلامت به وسیله شبکه بهداشت ممکن خواهد بود و باید سطح 1، 2، 3 دیده گردد. به وسیله پیشگیری، ارتقای سلامت، عدالت و آموزش در جامعه ممکن خواهد شد.

او با تاکید بر سلامت معنوی کادر بهداشت و درمان گفت: دانشجویان و استادان پزشکی اگر از سلامت معنوی بیشتر برخوردار باشند شیفته خدمت به مردم خواهند شد و باید به اخلاق در سلامت بپردازیم.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2090

به "پیشگیری و کاهش بیماری اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری و کاهش بیماری اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید