پیش بینی قیمت خودرو در هفته سوم آذر ، خودروهای خارجی گران شدند

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران، سه روز از آغاز مذاکرات در وین می گذرد اما فعالان بازار نسبت به آینده مذاکرات خوشبین نیستند.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته سوم آذر ، خودروهای خارجی گران شدند

با نوسان افزایشی قیمت دلار، خودروهای خارجی گران شدند. آنالیز ها نشان می دهد با شروع مذاکرات خودروهای صفر ایرانی هم در روز چهارشنبه (10 آذر 1400) افزایش قیمت داشتند.

قیمت خودروهای ایرانی چقدر شد؟

به عنوان نمونه قیمت پراید 111در بازار با افزایش دو میلیونی خود، به نرخ 170 میلیون تومان به فروش رسیده است. قیمت پراید131 نیز به قیمت 153 میلیون تومان رسید.

قیمت پژو 206 تیپ دو 260 میلیون است و پژو 206 تیپ پنج در قیمت 302 میلیون تومان ثابت مانده است.

امیدی به کاهش قیمت خودروهای ایرانی وجود دارد؟ رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو بابل می گوید: علی رغم اینکه خودروهای خارجی بین 30 تا 100 میلیون تومان گران شدند اما قیمت خودرو در هفته آینده نوسان شدیدی ندارد. پیش بینی می گردد خودروهای ایرانی شرایط رکودی را حفظ کند و قیمت ها در کوتاه مدت ثابت باقی بماند.

مسعود نبی زاده به خبرنگاران شرح داد: دولت گفته میخواهد تورم را مهار کند اما قیمت دلار نوسان افزایشی دارد. البته در این شرایط، اقتصاد کشور کشش افزایش قیمت دلار را ندارد. بنابراین تا هفته آینده قیمت خودرو نوسان زیادی ندارد.

او اعلام کرد:تقاضای زیادی برای خودروهای ایرانی وجود ندارد این در حالی است که متقاضی خودروهای خارجی کمی بیشتر شده است. عمده خریداران خودروهای خارجی کسانی هستند که از آینده مذاکرات می ترسند. بنابراین قصد دارند خودروهای قدیمی خود را به خودروهای بهتری تبدیل نمایند.

نبی زاده گفت: آنچه مسلم است چنانچه مذاکرات به بن بست برسد، این مساله در بازار خودرو تاثیر دارد و باعث رشد بیشتر قیمت خودروها در بازار می گردد.

در نهایت خودرو مقرون به صرفه می گردد؟

در سه روز گذشته سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت از موج نو افزایش فراوری اطلاع داد و گفته بود: موج نو افزایش فراوری خودرو از دو هفته آینده شروع خواهد شد و مردم آن را خواهند دید.

این صحبت ها در شرایطی مطرح شد که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو بابل قیمت خودرو در بازار ایران واکنش معکوسی داشت و باعث افزایش قیمت ها شد.

پیش تر، علی عباسیان، کارشناس بازارهای اقتصادی در رابطه با تاثیر مذاکرات بر بازار خودرو گفته بود: خودرو بیشترین تاثیر را از مذاکره می گیرد.

اگر توافق صورت گیرد کاهش قیمت خودرو را شاهد هستیم اما اگر مذاکره صورت نگیرد دلار افزایش پیدا می نماید و بازار خودروهای خارجی صعودی می گردد و قطعا بازار خودروهای داخلی هم تاثیر می گیرد.

برای مطالعه بیشتر خبر تاثیر مذاکرات بر بازار خودرو را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1897

به "پیش بینی قیمت خودرو در هفته سوم آذر ، خودروهای خارجی گران شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی قیمت خودرو در هفته سوم آذر ، خودروهای خارجی گران شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید