چگونه ترش شدن قورمه سبزی را برطرف کنیم ، 14 روش سریع و ساده

به گزارش مجله تار و سه تار، برای برطرف ترشی قورمه سبزی چه کنیم؟ هر چقدر هم آشپز ماهری باشید، احتمالا گاهی اوقات اتفاق می افتد که غذایتان ترش، شور یا حتی تلخ گردد. از جمله غذاهای اصیل ایرانی است که درست کردن آن احتیاج به مهارت زیادی دارد و ممکن است گاهی اوقات زیادی ترش گردد. اگر این رخ داد نگران نباشید، چون با راه چاره های ساده می توانید ترشی بیش از حد خورش سبزی را بگیرید. در این مقاله از در به ترفندهای طلایی برطرف ترشی قورمه سبزی، برترین ترشی برای قورمه سبزی و معرفی گزینه های جایگزین لیمو عمانی می پردازیم.

چگونه ترش شدن قورمه سبزی را برطرف کنیم ، 14 روش سریع و ساده

برای برطرف ترشی بیش از حد قورمه سبزی چه باید کرد؟

این که چرا قورمه سبزی ترش می گردد، کاملا تعیین است؛ استفاده بیش از حد از لیمو عمانی یا چاشنی های ترش، باعث ترش شدن قورمه سبزی می گردد. نکته احتیاطی این است که در دفعات آینده، وقتی لیمو عمانی اضافه می کنید، هر از گاهی طعم خورش را بچشید و اگر طعم آن کم کم دارد به سمت ترش شدن زیاد می رود، لیموها را بیرون بیاورید.

اما وقتی کار از کار گذشته و غذایتان زیادی ترش شده، مخصوصا اگر مهمان دارید، باید به فکر چاره ای برای برطرف ترشی زننده خورش سبزی باشید. با مواد مختلف و در دسترس می توانید ترشی این خورشت را مقدار کنید یا می توانید چند روش را که در ادامه آورده ایم، همزمان به کار ببندید.

1- گرفتن ترشی قورمه سبزی با جوش شیرین

نه تنها برای برطرف ترش شدن خورش سبزی، بلکه برای دیگر غذاها هم می توانید از مقدار کمی جوش شیرین بهره ببرید. جوش شیرین یک ماده خنثی با ph پایین تر از 7 است. وقتی جوش شیرین در غذا بریزید، اسید ترشی را کاهش داده و آن را خنثی می کنید.

در کل چندان به استفاده از جوش شیرین توصیه نمی گردد چون باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در دستگاه گوارش می گردد. در صورت استفاده زیاد از جوش شیرین، عناصری مثل سرب، جیوه و کادمیوم فراوری می شوند که ممکن است موجب مسمومیت شوند. بنابراین اگر می خواهید برای برطرف ترش شدن قورمه سبزی از جوش شیرین استفاده می کنید، مقدار آن را بسیار کم در نظر بگیرید تا دچار معده درد یا حالت تهوع نشوید.

برای خرید می توانید از فروشگاه های به روش های و اینترنتی اقدام کنید.

2- سبزی های قورمه را بیشتر کنید

اگر غذایتان ترش شده است، می توانید از مقداری بهره ببرید و مقدار سبزی ها را بیشتر کنید. اسفناج و برگ چغندر، ته مزه شیرین دارد و می توانند ترشی قورمه سبزی را خنثی نمایند. البته اگر در این غذا، مواد اولیه را بیشتر کنید، حجم غذا هم بیشتر می گردد که می توانید آن را در چند وعده سرو کنید.

را به صورت اینترنتی یا حضوری از فروشگاه های می توانید تهیه کنید.

3- نمک اضافه کنید

اضافه کردن مقداری نمک می تواند ترشی این خورشت اصیل ایرانی را خنثی کند. چون زبان، طعم شوری را زودتر از ترشی متوجه می گردد و اگر نمک بیشتر باشد، ترشی غذا چندان به چشم نمی آید. البته نباید مقدار نمک را خیلی زیاد در نظر بگیرید چون ممکن است همزمان هم شور و هم ترش گردد.

را به صورت اینترنتی یا حضوری از فروشگاه های می توانید تهیه کنید.

4- استفاده از شکر، نبات یا قند

افزودن کمی شکر، نبات یا یک حبه قند به گرفتن ترشی قورمه سبزی یاری می نماید. برای اینکه مقدار شکر، قند یا نبات، زیاد نگردد، با احتیاط و به تدریج این شیرین نماینده ها را به قورمه سبزی اضافه کنید. این ترفند یکی از هم هست.

، و را با قیمت مناسب، از فروشگاه های زنجیره ای به صورت حضوری و اینترنتی می توانید بخرید.

5- اضافه کردن زعفران

شاید جالب باشد ولی اگر کمی زعفران دم نموده به خورش اضافه کنید، ترشی قورمه سبزی تان کم می گردد. زعفران ته مزه و عطر شیرینی دارد و در کل عطر زیاد زعفران می تواند احساس ترش بودن غذا را کم کند. زعفران جزو نیست اما طعم این خورش را تغییر نمی دهد.

در صورت تمایل را به روش های حضوری و اینترنتی می توانید از فروشگاه های تهیه کنید.

6- اضافه کردن کمی شیره انگور به قورمه سبزی

شیره انگور یکی از چاشنی هایی است که می تواند طعم ترش غذا را بگیرد. این شیرین نماینده طعم خوبی به غذا می دهد و ترشی زیاد خورشت سبزی را خنثی می نماید.

شما می توانید برای خرید به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه های اقدام کنید.

7- اضافه کردن چربی و دنبه

یکی از راه های موثر برطرف ترشی قورمه سبزی، افزودن بعضی چربی ها مثل کره، دنبه، روغن حیوانی و روغن زیتون به این خورش است. این نوع چربی ها می توانند از دیگر مزه های غذا، کم نمایند. البته در صورت استفاده از دنبه و روغن حیوانی مراقب باشید که بوی بدی ندهد. می توانید ابتدا بوی بد دنبه را بگیرید و بعد اضافه کنید. را بلد هستید؟

، دنبه گوسفند، و را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه های می توانید تهیه کنید.

8- پیاز داغ قورمه سبزی را بیشتر کنید

پیاز داغ و پیاز خام () در حالت کلی، طعم شیرین مطبوعی دارند که می تواند ترشی بیش از حد غذا را بگیرد. به چند روش می توانید به یاری پیاز، مقدار ترشی قورمه سبزی را کم کنید. یکی اینکه جداگانه پیاز داغ درست کنید و بعد به خورش اضافه کنید یا اینکه پیاز خام را به چهار قاچ خرد نموده و در خورش بیندازید، سپس برش های پیاز را بیرون بیاورید.

را می توانید به روش های اینترنتی و حضوری از تهیه کنید.

9- به قورمه سبزی ترش شده کمی سیب زمینی اضافه کنید

سیب زمینی هم برای گرفتن شوری غذا مناسب است و هم می تواند ترشی زیاد آن را کم کند. برای این کار، یک سیب زمینی را پوست بگیرید و در تکه های درشت خرد کنید. تکه های سیب زمینی را در خورشت سبزی بیندازید و بعد از مدتی آنها را از قورمه سبزی بیرون بیاورید تا ترشی غذا، جذب سیب زمینی ها گردد.

10- از نوشابه یاری بگیرید

افزودن یک قاشق غذاخوری نوشابه سیاه به قورمه سبزی ترش شده، می تواند ترشی بیش از حد آن را بگیرد. نوشابه طعم شیرین دارد و برای خنثی کردن طعم ترش غذا مناسب است. حتی برای برطرف شوری غذا هم می توان از نوشابه استفاده کرد.

شما می توانید را از فروشگاه های به صورت خرید حضوری و اینترنتی تهیه کنید.

11- در خورش سبزی بیش از حد ترش، فلفل بریزید

فلفل با طعم تند، طعم ترشی را خنثی می نماید. اگر کمی فلفل قرمز که تندی بیشتری دارد، به خورش سبزی اضافه کنید، می توانید طعم آن را متعادل تر کنید. از فلفل های تند تازه هم می توانید بهره ببرید ولی مراقب تندی بیش از حد بعضی از آنها باشید.

می توانید برای تهیه به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های اقدام کنید.

12- دارچین اضافه کنید

دارچین هم مثل زعفران، عطر شیرینی دارد و می تواند مزه ترشی قورمه سبزی را خنثی کند. دارچین را، هم به صورت پودر شده و هم به صورت چوب دارچین می توانید به عنوان ادویه قورمه سبزی، اضافه کنید. البته مقدار آن را خیلی زیاد در نظر نگیرید.

برای خرید می توانید از فروشگاه های به صورت اینترنتی و حضوری اقدام کنید.

13- کمی شیر یا خامه به قورمه سبزی اضافه کنید

برای کم کردن مزه ترشی در قورمه سبزی می توانید در طول پخت سبزی های قورمه به مقدار 1 قاشق غذاخوری شیر یا خامه ساده صبحانه، به خورش اضافه کنید. این مواد لبنی می توانند ترشی غذا را حنثی نموده و به جای آن طعم کرمی و لذیذ به غذا بدهند.

برای خرید و می توانید از فروشگاه های به صورت اینترنتی و حضوری اقدام کنید.

14- رب گوجه فرنگی را از مواد قورمه سبزی حذف کنید

در بعضی شهرها به ترکیب قورمه سبزی، کمی رب گوجه هم اضافه می گردد. اگر حس کردید قورمه سبزی ترش شده است، از افزودن رب گوجه به آن خودداری کنید. رب گوجه در خالت عادی طعم ترش و نمکی دارد و قورمه را ترش تر می نماید.

بیشتر بخوانید:

سوالات متداول درباره روش های برطرف ترشی قورمه سبزی

جایگزین لیمو عمانی در قورمه سبزی چیست؟

لیمو عمانی جزو جدانشدنی قورمه سبزی است و توصیه می گردد که تا جای ممکن لیمو عمانی را حذف نکنید اما اگر لیمو عمانی در دسترس ندارید یا از طعم لیمو عمانی در قورمه سبزی خوشتان نمی آید، می توانید رب آلوچه، یا آب لیمو ترش بهره ببرید. اضافه کردن مقداری غوره تازه یا آبغوره به خورشت سبزی هم متداول است. این چاشنی های ترش را در حد متناسب، بعد از خاتمه پخت قورمه سبزی یعنی حدود 5 دقیقه قبل از خاموش کردن شعله گاز به قورمه سبزی اضافه کنید.

برترین ترشی برای قورمه سبزی چیست؟

به عنوان چاشنی ترش قورمه سبزی، می توانید از آبغوره، آب نارنج، آبلیمو، آبغوره، قره قروت و رب انار بهره ببرید. اما در رسپی اصلی قورمه سبزی، استفاده از لیمو عمانی سیاه رنگ توصیه می گردد که برترین ترشی برای خورش سبزی است.

چرا قورمه سبزی ترش می گردد؟

علت ترش شدن قورمه سبزی، استفاده زیاد از لیمو عمانی در آن است. ضمناً اگر در قورمه سبزی لیمو عمانی یا پرک آن را انداخته باشید، دیگر نباید از چاشنی هایی مثل آبلیمو، آب نارنج و … بهره ببرید وگرنه خورشت سبزی ترش می گردد.

محصولات مرتبط

جوش شیرین پت صادراتی 200 گرم گلها

25,900 تومان 26,200 تومان 1% تخفیف

نبات شاخه ساده 700 گرمی هم خوان

76,900 تومان 95,000 تومان 19% تخفیف

نمک تصفیه شده خوراکی یددار دریایی دوی پک 900 گرمی دلفین

ناموجود

سماق 75گرمی

45,100 تومان 45,500 تومان 1% تخفیف

چوب دارچین 70 گرمی گلستان

88,700 تومان 89,500 تومان 1% تخفیف

زعفران رشته ای 4 گرمی هم خوان

157,950 تومان 175,500 تومان 10% تخفیف

فلفل پاپریکا پت 80 گرمی گلستان

58,300 تومان 58,900 تومان 1% تخفیف

حلوا ارده 220 گرمی برسام

55,900 تومان 66,000 تومان 15% تخفیف

شیره انگور 340 گرمی برسام

71,900 تومان 85,000 تومان 15% تخفیف

روغن نیمه جامد 5 کیلویی اویلا

295,700 تومان 321,500 تومان 8% تخفیف

روغن جامد امگا آبی 5000 گرمی لادن

304,900 تومان 321,500 تومان 5% تخفیف

روغن کره حیوانی قوطی 700 گرمی بیستون

314,900 تومان 318,000 تومان 1% تخفیف

قند 700 گرمی البرز

36,900 تومان 41,150 تومان 10% تخفیف

شکر 2700 گرم برلیان-الماس

99,150 تومان 100,900 تومان 2% تخفیف

قند 700 گرم گل پیرا

32,700 تومان 33,000 تومان 1% تخفیف

نبات شاخه زعفرانی 700 گرمی هم خوان

88,900 تومان 110,000 تومان 19% تخفیف

خامه ساده تتراپک 200 گرمی پگاه

28,900 تومان 33,000 تومان 12% تخفیف

شیر بطری شیشه ای سنتی 1 لیتری پاک

39,900 تومان 44,500 تومان 10% تخفیف

کره پاستوریزه حیوانی 100 گرمی پاکبان

29,100 تومان 32,500 تومان 10% تخفیف

سبزی منجمد پلو 400 گرمی کیمبال

37,700 تومان 38,000 تومان 1% تخفیف

سبزی قورمه سرخ شده منجمد 400 گرم نوبر سبز

79,900 تومان 88,900 تومان 10% تخفیف

پیاز سرخ شده 150 گرمی نوبر سبز

46,900 تومان 51,800 تومان 9% تخفیف

نوشابه خوشگوار پرتقالی 1500 سی سی

26,900 تومان 27,200 تومان 1% تخفیف

منبع: افق کوروش
انتشار: 6 تیر 1403 بروزرسانی: 6 تیر 1403 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2243

به "چگونه ترش شدن قورمه سبزی را برطرف کنیم ، 14 روش سریع و ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ترش شدن قورمه سبزی را برطرف کنیم ، 14 روش سریع و ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید