کمیته فنی تصمیمات رئیس را تایید می کند، چرا درس نمی گیریم

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران، پس از برگزاری سومین نشست کمیته فنی و اتاق فکر فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی در رقابت های لیگ ملت های 2021 و بازی های المپیک توکیو در نهایت نام دو گزینه به صورت رسمی برای هدایت ملی پوشان اعلام شد.

کمیته فنی تصمیمات رئیس را تایید می کند، چرا درس نمی گیریم

ولادیمیر آلکنو و دانیل کاستلانی دو گزینه نهایی بودند که به تایید کمیته فنی رسیدند. البته هر دو گزینه پیش از تایید اعضای کمیته فنی، از سوی رئیس فدراسیون در رسانه ها اعلام شده بود. طبق اعلام محمدرضا داورزنی، قرار داد سرمربی تیم ملی تا هفته آینده امضا خواهد شد و خاتمه تیم ملی از بلاتکلیفی در خواهد آمد.

ناصر شهنازی در مصاحبه با خبرنگاران، درباره دو گزینه نهایی اعلام شده از سوی فدراسیون والیبال گفت: بازی های المپیک، بزرگ ترین رویداد ورزشی دنیا است که تیم ملی در پیش دارد به همین دلیل انتخاب سرمربی تیم ملی حائز اهمیت می باشد. کشورها سرمایه گذاری و برنامه ریزی خود را هر چهار سال یک بار برای حضوری قدرتمند در المپیک انجام می دهند و این نشان می دهد المپیک برای کشورها با اهمیت است. بنابراین برنامه ریزی مدونی از المپیک تا المپیک پایه ریزی می کنند.

کارشناس والیبال تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید این بیماری با قاطعیت نمی توان گفت آیا المپیک توکیو برگزار خواهد شد یا خیر اما با نگاه مثبت پیش می رویم و فرض را بر برگزاری این رویداد ورزشی مهم می گذاریم. فرایند انتخاب سرمربی تیم ملی طولانی شد و با سایر کشورها متفاوت عمل کردیم. فدراسیون به جای در نظر دریافت منافع ملی و شادی مردم، منافع مالی را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی ادامه داد: کمیته فنی تشکیل شد. راجع به تشکیل کمیته فنی صحبت های فراوانی دارم. شاید برخی دوستان نسبت به صحبت هایم واکنش نشان دهند اما رئیس فدراسیون، کمیته فنی را یک شبِ و بدون در نظر دریافت مسائل فنی تشکیل داد. با تمام احترامی که برای دوستانم در کمیته فنی قائل هستم اما انتخاب نفرات به همین راحتی نیست که آنها را یک شب انتخاب کنند.

شهنازی اضافه کرد: نمی دانم چه فاکتورهایی برای انتخاب افراد در نظر گرفته شد. کمیته فنی قرار است سرمربی تیم ملی را انتخاب کند که بسیار مهم است. به نظرم جای امیر خوش خبر در کمیته فنی بسیار خالی است. خوش خبر فردی است که تجربیات بالایی دارد، سال ها در کنار تیم های ملی و مربیان خارجی حضور داشته و آشنایی کاملی با مربیان خارجی دارد. عدم حضور خوش خبر در کمیته فنی جای تعجب دارد.

کارشناس والیبال تاکید کرد: نکته مهم دیگر که باید توجه ویژه ای به آن کرد تایید اعضای کمیته فنی در مورد تصمیمات رئیس فدراسیون است. اتفاقاتی در حال رقم خوردن است که نظر رئیس فدراسیون است! یعنی تصمیمات از قبل اتخاذ می شود و سپس در کمیته فنی رای گرفته می شود. رای ها نیز مثبت است چون اعضای کمیته فنی با نگاه مثبت به تمام موضوعات می نگرنند. دو گزینه نهایی برای هدایت تیم ملی پیش از برگزاری نشست کمیته از سوی داورزنی در رسانه مطرح شدند و سپس در کمیته فنی همان دو گزینه تایید شدند!

وی به دو گزینه اشاره و اضافه کرد: متاسفانه دو گزینه ای انتخاب شدند که هر کدام سیستمشان با یکدیگر زمین تا آسمان است و نیز دیدگاه هایشان هم با یکدیگر متفاوت است. نمی دانم چگونه در نهایت به این دو دیدگاه رسیدند؟ دو سبکی که اصلاً با یکدیگر همخوانی ندارند. هدف از انتخاب این دو سبک متفاوت چیست؟ اصلاً تکنیک تیم ملی والیبال ایران در نظر گرفته شده است؟ باید فردی برای هدایت تیم ملی انتخاب شود که به سبک والیبال ایران نزدیک باشد و بتوانند در مدت زمان 4 ماه سبک والیبالمان را ارتقا دهد و بازیکنان را از نظر روحی و روانی کمک کند.

شهنازی درباره شانس بیش تری گزینه احتمالی گفت: با توجه به روابط سیاسی ایران تمرکز بر این است که چطور مسائل مالی را برطرف کنیم تا اینکه به نیاز اصلی توجه شود. با توجه به تحریم ها و مسائل پرداخت حقوق با روسیه مشکل کم تری خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم چقدر از حضور مربیان بلوک شرق در والیبالمان آسیب دیده ایم. چرا از تجربیات درس نمی گیریم؟ تعداد بالای بازیکنان آسیب دیده والیبال ایران به خاطر نگرش مربیان پایه بوده است. به خاطر فشارهایی که مربیان بلوک شرق وارد کردند. بسکمک از بازیکنان پیش از بزرگ شدن از والیبال کنار رفتند چون آسیب دیدند. به مربیانی از اروپای غربی و آمریکا نیاز داریم تا در مدت 4 ماه سیستم والیبالمان را ارتقا دهد. اگر بخواهیم سیستم را تغییر دهیم زمان خواهد برد و تجربه نشان داده است این طرح شکست خورده است.

شهنازی در ادامه گفت: شاید رزومه گزینه مطرح شده بالا باشد و در حدی نباشم که درباره رزومه او صحبت کنم اما باید با توجه به دیدگاه خودمان صحبت کنیم. رزومه در المپیک مهم است اما همه چیز نیست. افرادی باید در راس تیم ملی قرار گیرند که با سبک والیبال ایران همخوانی داشته باشند.

پیشکسوت والیبال در پاسخ به این سوال که طبق اعلام داورزنی، سرمربی رده نوجوانان انتخاب شده اما هنوز معرفی نشده، نظر شما درباره انتخاب سرمربی بدون در نظر دریافت نظر اعضای کمیته فنی و مشورت چیست؟ گفت: متاسفانه با تمام دنیا متفاوت هستیم. در دنیا بهترین مربی را برای تیم پایه انتخاب می کنند چرا که مربی باید معلم خوبی باشد و به علم روز دنیا آشنایی داشته باشد. پایه والیبال کشور باید از ابتدا درست ساخته شود. در این سال ها ضعف داشته ایم.

وی گفت: باید طوری روی والیبال پایه کار کنیم که بازیکنان زمانیکه در اختیار تیم بزرگسالان قرار دریافتد ضعفی در تکنیک نداشته باشند و مربی بزرگسال زمانی صرف آموزش تکنیک نکند. شاید برخی از صحبت هایم ناراحت شوند ولی آزادی بیان داریم. می توانیم راحت صحبت کنیم. متاسفانه برخی برای خوشحالی دیگران مصاحبه می کنند. زمانیکه مصاحبه می کنیم باید دیدگاه خود را بگوییم و کسی نباید از دیدگاه افراد ناراحت شود. مربی پایه باید به علم روز دنیا آشنا باشد. نباید روابط در انتخاب تاثیر گذار باشد چون والیبالمان نیاز دارد در پایه حرکت اصولی داشته باشد.

شهنازی در خاتمه گفت: آرزویم این است تیم های ملی والیبال ایران بهترین عملکرد را در مسابقات داشته باشند. عملکرد ملاک مهم تری نسبت به نتیجه است. در گذشته شاید تیم ملی نتایج راضی کننده کسب نمی کرد امام مردم از عملکرد تیم ملی راضی بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1234

به "کمیته فنی تصمیمات رئیس را تایید می کند، چرا درس نمی گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته فنی تصمیمات رئیس را تایید می کند، چرا درس نمی گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید