کولاک برف و وزش باد شدید در 15 استان کشور

به گزارش مجله تار و سه تار، سازمان هواشناسی با هشدار سطح نارنجی از کولاک برف و مه و وزش باد شدید طی سه روز در 15 استان کشور اطلاع داد.

کولاک برف و وزش باد شدید در 15 استان کشور

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام سازمان هواشناسی زمان آغاز فعالیت این سامانه شب پنجشنبه و زمان سرانجام آن روز شنبه آینده است.

بارش برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف و مه مخاطرات این سامانه توصیف شده است.

سازمان هواشناسی بیان کرد که روز پنجشنبه در جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان و روز آدینه در کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق ایلام، شمال خوزستان، ارتفاعات در استان های قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران و غرب اصفهان و روز شنبه هفته آینده در لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شمال فارس، جنوب و غرب اصفهان، شرایط آب وهوایی اعلام شده رخ خواهد داد که لغزندگی سطح جاده ها و اختلال در تردد، کولاک برف، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، مسدود شدن جاده های مواصلاتی برف گیر، افت فشار گاز و تاخیر و احتمال لغو پرواز وجود دارد.

سازمان هواشناسی به اجتناب از سفرهای غیر ضروری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، آمادگی دستگاه های امدادی جهت برف روبی و مقابله با خسارت احتمالی و مدیریت در مصرف انرژی توصیه نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2010

به "کولاک برف و وزش باد شدید در 15 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولاک برف و وزش باد شدید در 15 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید