طراحی سایت: گوگل آنالیتیکس چیست؟ برترین ابزار رایگان تحلیل سایت

به گزارش مجله تار و سه تار، در هر ثانیه حدود 63 هزار جست وجو در گوگل انجام می گردد. کوشش همه متخصصان بازاریابی دیجیتال در راستای جذب بیش ترین سهم از این عدد است.

طراحی سایت: گوگل آنالیتیکس چیست؟ برترین ابزار رایگان تحلیل سایت

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

همه ما می دانیم که هرچقدر جایگاه بالاتری در رتبه بندی گوگل داشته باشیم، سهم کلیک بیش تری نیز از آن ما خواهد شد. رسیدن به رتبه یک گوگل و از آن مهم تر تبدیل بازدیدنماینده به مشتری آرزوی هر صاحب کسب وکاری است.

گوگل برای یاری به مدیران سایت ها و کسب وکار، ابزارهایی طراحی نموده است که به بهبود فرایندها و تحلیل رفتار کاربران یاری می نماید. اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ یا سئو فعالیت دارید، احتمالاً بارها نام گوگل آنالیتیکس به گوشتان رسیده است.

در این مقاله به آنالیز این ابزار قدرتمند و کاربردهای آن برای کسب وکارها می پردازیم. با خواندن این مقاله و استفاده از اطلاعات آن در فرایند بازاریابی دیجیتال، فراتر از رتبه یک گوگل خواهید بود.

گوگل آنالیتیکس چیست؟ آشنایی با ابزار رایگان گوگل و نقش کلیدی آن در رشد کسب وکار

Google Analytics یک سرویس تجزیه و تحلیل وب است که آمار و ابزارهای تحلیلی اولیه را برای بهینه سازی موتورهای جست وجو (SEO) و اهداف بازاریابی ارائه می دهد. این سرویس، یک ابزار تحلیلی است که به صورت رایگان به وسیله گوگل در اختیار کسب وکارها قرار گرفته است.

گوگل آنالیتیکس با استفاده از تگ های صفحه، داده های کاربران را جمع آوری و دسته بندی می نماید. این داده های ارزشمند همراه با یک تحلیل درست می تواند راستا یک کسب وکار را تغییر دهد و نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش دهد. در ادامه با چند مورد از گزارش های بسیار مجذوب نماینده گوگل آنالیتکیس آشنا می شویم:

· اطلاعات دقیق لحظه ای؛ مشاهده تعداد کاربران حاضر در سایت

گزارش های لحظه ای (Real-time) از شگفت انگیزترین کاربردهای گوگل آنالیتیکس است. با یاری این ابزار رایگان تعداد کاربرانی را که هم اکنون در سایت تان حضور دارند، مشاهده می کنید.

این ویژگی مخصوصا برای مشاهده تغییرات ترافیک سایت حین اجرای کمپین های یک روزه و مشاهده اثرات فوری اشتراک گذاری صفحه در شبکه های اجتماعی بسیار مفید است.

· مخاطبان شما از چه دستگاه هایی استفاده می نمایند؟ از GA برای طراحی ساختار صفحه یاری بگیرید!

گوگل آنالیتیکس به شما می گوید که کاربران سایت شما از چه دستگاه هایی با چه سیستم عامل هایی استفاده می نمایند. این گزارش برای پیگیری صحت نمایش و عملکرد سایت در دستگاه های مختلف بسیار یاری نماینده است.

با استفاده از گوگل آنالیتیکس می توانید ساختار صفحه را بهینه سازی نموده و با بهبود سرعت و طراحی رابط و تجربه کاربری، رضایت گوگل و از همه مهم تر مخاطبان را جلب کنید.

· بهبود ورودی سایت با یافتن پرترافیک ترین کانال ها

گوگل آنالیتیکس گزارشی از کانال هایی که ترافیک را به سمت سایتتان راهنمایی می نمایند، ارائه می دهد. با مراجعه به این ابزار پرکاربرد گوگل متوجه می شوید که چه کانال هایی بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان می آورند یا درصد ورودی کاربران از جست وجوی ارگانیک چقدر است.

این گزارش به شما یاری می نماید تا استراتژی های بازاریابی خود را بهبود داده یا حتی برای بهره وری بیشتر، آن ها را تغییر دهید.

· تحلیل رفتار کاربر با گوگل آنالیتیکس؛ مشتریانتان چگونه سفر می نمایند؟

گزارش های رفتار کاربر در گوگل آنالیتیکس به شما نشان می دهد که کاربرانتان چگونه در سایت حرکت می نمایند. با استفاده از این ابزار قدرتمند متوجه می شوید که هر کاربر در وهله اول به کدام صفحه وارد شده و در طول حضور خود در سایت، از چه صفحاتی بازدید نموده است.

به این ترتیب رفتارهایی را که در نهایت به اهداف شما از راه اندازی سایت مانند فروش، پرداخت پیروز، تماس با شرکت یا عضویت در خبرنامه و شبکه های اجتماعی منتهی می گردد، درک می کنید و درصورت احتیاج، استراتژی خود را برای بهبود تغییر می دهید.

حدس می زنیم تا همین جا هم حسابی از عملکرد گوگل آنالیتکیس شگفت زده شده اید. اگر می خواهید این گوگل آنالیتکیس را به صورت کامل فرا بگیرید، یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.

با شرکت در دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس آموزشگاه وبسیما می توانید به صورت کامل این ابزار تحلیلی را فرا بگیرید. بامراجعه به صفحه کارگاه می توانید بخشی از محتوای دوره را به صورت رایگان مشاهده نموده و نظرات شرکت نمایندگان قبلی را مطالعه کنید.

یک متخصص خبره سئو فقط به گوگل آنالیتیکس بسنده نمی نماید!

گوگل آنالیتیکس یک ابزار رایگان برای تحلیل داده های سایت است که گزارش های کاربردی و مفیدی برای افزایش نرخ ورودی و تبدیل مخاطبان به مشتریان ارائه می دهد؛ اما فعالیت در دنیای سئو و دیجیتال مارکتینگ فقط به گزارش های گوگل آنالیتیکس محدود نمی گردد.

به همین دلیل در کنار گوگل آنالیتیکس باید از ابزارهای دیگری مانند گوگل سرچ کنسول برای بهبود شرایط سئو و طراحی استراتژی های بازاریابی استفاده کنید. بنابراین اگر قصد دارید به عنوان یک صاحب کسب وکار یا متخصص سئو، شرایط سایت یا پروژه خود را تحلیل کنید، نباید فقط به یک ابزار قانع باشید.

در آموزشگاه وبسیما تمامی ابزارهای مورد احتیاج یک متخصص سئو به صورت کامل آموزش داده می گردد. یکی از مهم ترین ابزارهای تحلیل سئو، گوگل سرچ کنسول است.

در صفحه آموزش google search console می توانید صفر تا صد راه اندازی و کار با این ابزار را فرابگیرید. با مراجعه به صفحه دوره می توانید بخشی از محتوا کارگاه را به صورت رایگان مشاهده کنید.

جالب است بدانید گوگل آنالیتیکس قابلیت اتصال به سرچ کنسول دارد. با هم گام سازی این دو ابزار می توانید به صورت نامحدود به تمام کلمات کلیدی و اطلاعات سایت دسترسی داشته باشید و از آن ها برای هدف گذاری های نو و طراحی کمپین های بازاریابی و محتوایی استفاده کنید.

گوگل آنالیتیکس؛ ابزاری برای همه فعالان کسب وکارهای اینترنتی

حالا که متوجه شدید گوگل آنالیتیکس چیست و چه کاربردی دارد، احتمالاً برایتان سوال پیش آمده که آیا شما هم ضروری است از این ابزار استفاده کنید؟ به طورکلی، همه کسانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ یا به طورخاص سئو فعالیت می نمایند، بهتر است کار با گوگل آنالیتیکس را در اولویت های آموزش خود قرار دهند. اگر شما هم جزو یکی از دسته های زیر هستید، آموزش گوگل آنالیتیکس را به شدت به شما پیشنهاد می کنیم:

  • مالک یک کسب وکار
  • دیجیتال مارکتر
  • متخصص سئو

اگر در دسته های بالا قرار نمی گیرید، ولی به هردلیلی دوست دارید دید عمیق تری نسبت به کسب وکار خود یا دیگری داشته باشید، کار با گوگل آنالیتیکس به شما در این راه یاری می نماید.

یادگیری سئو با دوره های وبسیما؛ استفاده از سال ها تجربه متخصصان بهترین شرکت خدمات سئو

در این مقاله به طورمفصل به سوال گوگل آنالیتیکس چیست پاسخ دادیم و نقش این ابزار حیاتی را در کسب وکارها آنالیز کردیم.

رسیدن به جایگاه یک گوگل همواره صاحبان کسب وکارها را قانع نمی نماید و لزوما به معنای پیروزیت نیست؛ بلکه تبدیل کردن مخاطبان به مشتریان واقعی آن چیزی است که لبخند رضایت را بر لبان صاحب یک کسب وکار اینترنتی می نشاند. گوگل آنالیتیکس همان ابزاری است که رویای فراتر رفتن از رتبه یک گوگل را محقق می نماید.

آموزشگاه وبسیما تمام آموزش های لازم برای پیروزیت در عرصه سئو را در اختیار شما قرار می دهد. آموزشگاه وبسیما از سال 92 به صورت حرفه ای در زمینه آموزش سئو آغاز به فعالیت نموده است. در طی سال های گذشته بیش از 3 هزار نفر در دوره های آموزشگاه وبسیما شرکت نموده و پس از کسب دانش تخصصی در شرکت های مختلف مشغول به فعالیت شده اند.

برای آشنایی با سرفصل های دوره آموزش سئو وبسیما می توانید به صفحه دوره سئو مراجعه کنید. دوره جامع سئو monster آموزشگاه وبسیما کامل ترین دوره فارسی در حوزه بهینه سازی موتورهای جست وجو به شمار میرود که حاصل سال ها فعالیت حرفه ای و تجربه تیم متخصص وبسیما است.

شما می توانید همین حالا با مراجعه به آدرس websima.academy اولین گام برای پیروزیت در سئو را بردارید. با آموزشگاه وبسیما آزموده ها را بیاموزید.

منبع: فرارو
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2005

به "طراحی سایت: گوگل آنالیتیکس چیست؟ برترین ابزار رایگان تحلیل سایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: گوگل آنالیتیکس چیست؟ برترین ابزار رایگان تحلیل سایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید