یک فرددر مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا کرونا گرفت

به گزارش مجله تار و سه تار، چندی پیش آژانس فضایی اروپا خاطرنشان کرد با مشورت با آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) پرتاب مریخ نورد اگزومارس را که قرار بود ماه ژوئیه امسال پرتاب گردد به دلیل شیوع ویروس کرونا و بعضی مسائل فنی دو سال به تعویق انداخته است و حال نیز ابتلای یک کارمند مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا (ESOC) به بیماری کووید-19 عملکرد 4 ماموریت را تحت تاثیر قرار داده است.

یک فرددر مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا کرونا گرفت

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از گیزمگ، با توجه با اینکه دنیا درگیر شیوع کرونا ویروس است، آژانس فضایی اروپا هم از این قائده مستثنی نیست و تدابیری در این رابطه اندیشیده است. اخیرا این سازمان از ابتلای یک کارمند مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا در دارمشتات آلمان اطلاع داد.

مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا مرکز اصلی کنترل ماموریت ها برای آژانس فضایی اروپا (ESA ای اس آ) است و در دارمشتات آلمان قرار گرفته است.

شیوع ویروس کرونا که اخیرا بیماری کووید 19 نام گرفته سبب شده تا آژانس فضایی اروپا تعدادی از ماموریتهای مهم خود را به طور موقت متوقف کند و یا نظارت دائم بر آنها نداشته باشد. برای کاهش خطر ابتلا پرسنل بیشتر آژانس فضایی به این ویروس ، کارمند مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا در دارمشتات، آلمان تعداد بسیاری از کارمندان خود را دورکار نموده است و تنها چند کارمند هستند که به نظارت مستقیم بر فضاپیماهایی که مسئول جمع آوری داده ها هستند، می پردازند.

بیماری کووید-19 عملکرد فضاپیماهایی که حتی صدها میلیون مایل از زمین فاصله دارند را تحت تاثیر قرار داده است چراکه مهندسان اکنون دیگر نمی توانند به طور دائمی بر روی عملکرد آنها نظارت نمایند.

محدودیت های آژانس فضایی اروپا پس از ابتلای یک فرد در مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا برای حضور پرسنل اخیراً شدت گرفته است به نوعی که آنها به فکر خاموش کردن موقتی بعضی فضاپیماها و ماموریتها هستند. آنها اعلام نموده اند قصد دارند 4 ماموریت را به گونه ای که ساختار آنها صدمه نبیند متوقف نمایند که آن ماموریتها شامل مدارگرد ردیاب گاز اگزومارس (ExoMars Trace Gas Orbiter) ، مارس اکسپرس (Mars Express) ، مدارگرد خورشیدی سولار اوربیتر و ماموریت بپی کلمبو هستند.

پائولو فرری (Paolo Ferri) ، مسئول عملیات مأموریت آژانس فضایی اروپا در این باره گفت: طی روزهای آینده ، ماموریت های بین سیاره ای ما به تدریج به یک پیکربندی ایمن راهنمایی می شوند ، به این ترتیب پس از آن دیگر احتیاج به نظارت مداوم ما نخواهد بود چراکه این کاوشگرها به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند دوره های طولانی با تعامل محدود و یا بدون تعامل با زمین به کار خود ادامه دهند.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 814

به "یک فرددر مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا کرونا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک فرددر مرکز کنترل آژانس فضایی اروپا کرونا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید