تور ارمنستان: ارمنستان: ایران شریک کلیدی ما است

به گزارش مجله تار و سه تار، ایرنا نوشت: وزیر خارجه ارمنستان بر تعمیق و توسعه همه جانبه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

تور ارمنستان: ارمنستان: ایران شریک کلیدی ما است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش تارنمای نیوز ارمنستان، آرارات میرزویان امروز طی پیغامی برای یک کنفرانس بین المللی در ایروان بیان کرد: ما به اقدامات برای توسعه روابط ارمنستان- ایران در سطح بالا ادامه خواهیم داد. ما این روابط را در راستای منافع مردم مان و به نفع صلح پایدار در منطقه توسعه می دهیم.

این کنفرانس با عنوان ارمنستان-ایران: گذشته تاریخی و حال برگزار شده که هدفش گرامیداشت سی امین سالگرد روبط دیپلماتیک ایروان- تهران است.

در ادامه پیغام وزیر خارجه ارمنستان به این کنفرانس آمده است: این دو کشور که طی قرن ها بر مسائل زیادی غلبه کردند، امروز نشان داده اند روابط شان نمونه و الگوی یک روابط قابل اعتماد است. 30 سال گذشته از برقراری روابط دیپلماتیک میان ارمنستان و ایران با توسعه همکاری ها همراه بوده است.

میرزویان اضافه کرد: ایران یک شریک کلیدی در حوزه های مالی، سیاسی، علمی، فرهنگی و دیگر حوزه ها برای ارمنستان محسوب می گردد. ایران همچنان به پُر کردن یک جایگاه پیشتاز در زمینه روابط تجاری با ارمنستان ادامه می دهد. این یک پتانسیل جدی برای توسعه این روابط و بعلاوه برای همکاری در زمینه های علمی و فرهنگی محسوب می گردد.

وزیر خارجه ارمنستان پیشتر در اوایل آذر ماه در گفت وگوی تلفنی با وزیر خارجه کشورمان با اشاره به نقشه راه پیشنهادی روابط دو کشور که در سفر اخیر به تهران مورد تاکید نهاده شد، برای برگزاری کمیسیون مشترک مالی و توسعه روابط تجاری با ایران اعلام آمادگی کرد.

میرزویان موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احترام به تمامیت ارضی کشورها را مورد تقدیر قرار داد و آن را مهم ارزیابی و ضمن تاکید بر عزم ایروان برای ارتقاء همه جانبه روابط، دعوت خود را از وزیر امورخارجه کشورمان برای سفر به ارمنستان تجدید کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1905

به "تور ارمنستان: ارمنستان: ایران شریک کلیدی ما است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: ارمنستان: ایران شریک کلیدی ما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید