امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان جغرافیایی و استانداری تهران

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرگزاری خبرنگاران- تفاهم نامه همکاری میان سازمان جغرافیایی نیرو های مسلح و استانداری تهران برای ایجاد سامانه رصد برخط ساخت و ساز های غیر مجاز در استان تهران امضا شد.

امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان جغرافیایی و استانداری تهران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، این تفاهم نامه به امضای سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیرو های مسلح و انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران رسید.

سرتیپ دوم مجید فخری هدف از انعقاد این تفاهم نامه را توسعه همکاری و تعاملات اجرائی، علمی آموزشی و پژوهشی بین سازمان جغرافیایی و استانداری استان تهران به منظور استفاده از امکانات و توانمندی های علمی، سرمایه انسانی، فنی، اطلاعاتی تجربه و تخصص دو طرف عنوان کرد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو های مسلح، مشارکت در برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و ضمن خدمت در حوزه علوم و فناوری ژئوماتیک و جغرافیایی را یکی از مهمترین تعهدات این سازمان جغرافیایی دانست.

وی گفت: همکاری در زمینه نقشه برداری زمینی و هوایی، استفاده از ظرفیت هواپیما های با سرنشین و بدون سرنشین جهت تهیه عکس های هوایی، تولید نقشه و دیگر داده های مکانی، همکاری در رصد و پایش تحلیل های سنجش از دور، همکاری در ایجاد سامانه پایش آتش سوزی در استان با رویکرد تامین تحلیل های مورد نیاز، همکاری در تولید اطلاعات مکانی و تهیه نقشه های موضوعی، کشاورزی، گردشگری، زمین شناسی شهری و عمرانی مورد نیاز استانداری، مطالعاتی در حوزه علوم فناوری های ژئوماتیک و جغرافیایی و تولید اطلس های مرتبط با آن و همکاری و هماهنگی در پایش استانی تغییرات کاربری اراضی و ساخت سازه های غیرمجاز در استان به صورت پروژه اصلی در همکاری های آینده را از دیگر تعهدات سازمان جغرافیایی در اجرای این تفاهم نامه عنوان کرد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این مراسم به اشتراک گذاری داده های مورد نیاز سازمان در حوزه شهری و استانی جهت تکمیل بانک داده سازمان جغرافیایی و همکاری در استقرار و به اشتراک گذاری سامانه زیرساخت داده مکانی در نود های استانداری و انتقال فراداده موجود در سامانه به سازمان را از مهمترین تعهدات استانداری در این تفاهم نامه بر شمرد.

آیین مبادله تفاهم نامه و رونمایی از سامانه برخط رصد ساخت و ساز های غیر مجاز در استان تهران با حضور دکتر انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و رییس سازمان جغرافیایی نیرو های مسلح امضا شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1535

به "امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان جغرافیایی و استانداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان جغرافیایی و استانداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید