ایتالیا: آماده تنش زدایی میان ایران و عربستان هستیم

به گزارش مجله تار و سه تار، وزیر خارجه ایتالیا تأکید کرد که رم نهایت کوشش خود را برای کاهش تنش بین تهران و ریاض انجام خواهد داد.

ایتالیا: آماده تنش زدایی میان ایران و عربستان هستیم

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا در آستانه سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به رم که با تنش ها میان عربستان و ایران همزمان شده است، در مصاحبه با روزنامه لاستمپا درباره نقش ایتالیا در حل مسائل روی داده میان ایران و عربستان گفت: ایتالیا نهایت کوشش خود را برای کاهش و خنثی کردن تنش ها انجام خواهد داد. در ماه جاری میلادی (ژانویه) ایتالیا نخستین کشور اروپایی است که مورد بازدید هیات عالیرتبه ایرانی پس از توافق هسته ای قرار می گیرد و ما این فرصت را برای ترغیب به تنش زدایی از دست نخواهیم داد.

وزیر خارجه ایتالیا سپس به مساله پناهجویان و کنترل مرزی بعضی کشورهای اروپایی با هدف مقابله با موج مهاجرت ها اشاره و بر لزوم اعطای پناهندگی اروپایی به پناهجویان واجد شرایط جهت دائمی کردن طرح توزیع و سهمیه بندی پناهجویان میان کشورهای عضو اتحادیه تأکید کرد.

جنتیلونی در پاسخ به این سئوال که آیا ایتالیا تسلیم نظریه انتها کار پیمان شینگن شده است؟ گفت: خیر، به هیچ وجه. تعلیق این پیمان از سوی بعضی کشورها باید همچنان وضعیتی فوق العاده و دارای محدودیت زمانی تلقی گردد ولی تا رسیدن فصل بهار به عبارتی پیش از آنکه موج عظیم مهاجران دوباره به سوی اروپا جاری گردد، کشورهای اروپایی باید به صورت مشترک مسئولیت ها را متقبل شوند. در غیر این صورت وضعیت برای همه سخت خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایتالیا با یادآوری حملات تروریستی داعش در لیبی، اضافه نمود: باید گام های لازم جهت تشکیل هرچه سریعتر دولت وفاق ملی که تصمیم برداشتن آن در کنفرانس رم و در مراکش اتخاذ شد، برداشته گردد. هرگونه تأخیر در این راستا هدیه به داعش محسوب می گردد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال مداخله نظامی وجود دارد؟ گفت: هر زمان که دولت جدید لیبی درخواست کند، ایتالیا و سایر کشورها از پاسخگویی به مقتضیات امنیتی این کشور دریغ نخواهند کرد. البته باید بر همگان روشن باشد که کسی به فکر حمله یا نمایش های قلدرمأبانه نبوده و هدف تنها همراهی دولت مرکزی در برقراری ثبات خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 489

به "ایتالیا: آماده تنش زدایی میان ایران و عربستان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا: آماده تنش زدایی میان ایران و عربستان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید