حل مناقشات تجاری با آمریکا در دستور کار کمیسیون جدید اروپایی

به گزارش مجله تار و سه تار، کمیسر جدید امور تجاری اتحادیه اروپا به منظور حل مناقشات تجاری با ترامپ به واشنگتن سفر می نماید.

حل مناقشات تجاری با آمریکا در دستور کار کمیسیون جدید اروپایی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلزبلات آلمان، فیل هوگان، کمیسر جدید امور تجاری اتحادیه اروپا می خواهد منافشات تجاری با رئیس جمهور آمریکا را رفع کند.

وی امروز (سه شنبه) برای اولین بار به واشنگتن سفر می نماید تا برای حل این مناقشات با مقامات آمریکایی ملاقات و تبادل نظر کند.

بر اساس اطلاعات کمیسیون اروپایی جلساتی با رابرت لایتیزر، نماینده امور تجاری، استیون منوشین، وزیر خزانه داری و ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا در برنامه سفر هوگان به واشنگتن واقع شده است.

علت سفر این مقام اروپایی به آمریکا تهدیدات دونالد ترامپ برای تصویب تعرفه های گمرکی بیشتر بر تولیدات اروپایی است.

ترامپ اخیرا فرانسه را به دلیل وضع مالیات های دیجیتالی برای شرکت های بزرگ اینترنتی هدف حملات تجاری خود قرار داده و تهدید نموده که تعرفه های گمرکی بالا بر تولیدات فرانسوی اعمال خواهد نمود.

دولت ترامپ اعلام نموده از آنجایی که تعرفه های فرانسه بر خدمات دیجیتالی به شرکت های آمریکایی زیان وارد می نماید، واشنگتن خواهان وضع مالیات صددرصدی بر 2.4 میلیارد دلار از کالاهای فرانسوی است. پنیر، نوشیدنی ها، لوازم آرایشی و کیف های دستی فرانسوی از جمله کالاهایی است که پیشنهاد شده بر واردات آنها مالیات وضع گردد .

همچنین وضع تعرفه های گمرکی بالا بر واردات خودرو از اروپا هم در دستور کار ترامپ واقع شده است و این اقدام وی بخصوص می تواند به آلمان آسیب برساند.

سخنگوی کمیسیون اروپایی اعلام نموده که بروکسل امیدوار است که با سفر هوگان به واشنگتن اشتراکات و راهکار های احتمالی برای بعضی مسائل یافت گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 585

به "حل مناقشات تجاری با آمریکا در دستور کار کمیسیون جدید اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل مناقشات تجاری با آمریکا در دستور کار کمیسیون جدید اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید