دعوت امیرعبداللهیان از وزیر خارجه نامبیا برای سفر به ایران

به گزارش مجله تار و سه تار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان عصر چهارشنبه با خانم اندی ندایتوا معاون نخست وزیر و وزیر خارجه نامبیا در نیویورک دیدار کرد.

دعوت امیرعبداللهیان از وزیر خارجه نامبیا برای سفر به ایران

به گزارش خبرنگاران، وزیر خارجه کشورمان در این ملاقات بر اهمیت آفریقا در سیاست خارجی دولت تازه تاکید نمود و از نامبیا به اسم کشور دوست یاد کرد که ایران همراه و همدل در مبارزات آنها برای استقلال در کنار آنها بوده است.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به سفر 5 سال پیش خود به آن کشور اظهار کرد: کمیسیون مشترک اقتصادی آخرین بار در آن سفر برگزار گردید و جا دارد در اولین فرصت دور تازه برگزار گردد.

در ادامه این ملاقات به مشکلاتی که در روابط خوب تجاری دوجانبه به ویژه در مورد امور اقتصادی و بانکی ایجاد شده اشاره شد و راههای حل و فصل آنها مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

در این ملاقات وزیرامور خارجه کشورمان از وزیر خارجه نامبیا برای سفر به ایران دعوت کرد.

وزیر خارجه نامبیا هم در این ملاقات ضمن اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهایی بود که روابط دیپلماتیک با نامبیا پس از استقلال این کشور را برقرار کرد، به سابقه طولانی روابط دو کشور اشاره نمود و آمادگی دولت خود را برای توسعه همکاری ها در حوزه های تجاری، معدن، کشاورزی، بهداشتی و دارویی اعلام نمود.

وی در ادامه اظهارکرد: علیرغم اینکه تحریم های آمریکا موانع زیادی برای روابط ایجاد نموده است اما از آنجا که روابط با ایران برای نامیبیا از اهمیت بالایی برخوردار است، این کشور تمام کوشش خود را نموده است تا روابط دوجانبه کمترین آسیب را ببیند.

در این ملاقات دو طرف در مورد آخرین تحولات در حوزه آفریقا گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1744

به "دعوت امیرعبداللهیان از وزیر خارجه نامبیا برای سفر به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت امیرعبداللهیان از وزیر خارجه نامبیا برای سفر به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید