رای مثبت مجلس به برگزیت ، بریتانیا 31 ژانویه از اتحادیه اروپا خارج می گردد

به گزارش مجله تار و سه تار، مجلس بریتانیا به طرح نخست وزیر برای خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت داد تا راه بوریس جانسن برای اجرایی کردن برگزیت تا انتها ژانویه 2020 هموار گردد.

رای مثبت مجلس به برگزیت ، بریتانیا 31 ژانویه از اتحادیه اروپا خارج می گردد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، مجلس بریتانیا با 358 رای مثبت برابر 234 رای منفی با اجرایی شدن برگزیت موافقت کرد تا حزب پیروز در انتخابات مجلس عوام گامی بلند برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بردارد. در واقع، رجحان 124 رای موافقان بر مخالفان دست نخست وزیر را برای پیش بردن طرح خود در کمتر از 40 روز آینده باز می گذارد و جانسن می تواند این بار به وعده خود برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا عمل کند.

شارل میشل، رئیس شورای اروپایی از رویکرد تازه مجلس با نخست وزیر بریتانیا برای اجرایی شدن برگزیت استقبال و اظهار امیدواری کرد با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روابط این سرزمین با اتحادیه و دیگر کشورهای اروپایی همچنان گرم و بدون مشکل باقی بماند. انتظار می رود مجلس اروپا روز 29 ژانویه موافقت خود را با طرح جانسن اعلام کند و بریتانیا دو روز بعد به شکل رسمی از اتحادیه اروپا خارج گردد.

با وجود رای قاطع مجلس، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر خاطرنشان کرد همچنان با برگزیت و طرح جانسن مخالفت می نماید. هر چند شش عضو حزب کارگر با او موافق نبودند و به اجرایی شدن برگزیت رای مثبت دادند. 20 نفر دیگر هم به عمد در فرآیند رای گیری شرکت نکردند. با این حال، پس از اعلام شدن نتیجه نهایی یکی از اعضای حزب محافظه کار بلندگوی خود را روشن کرد و با صدای بلند گفت: توی دروازه!

پس از رای آوردن طرح برگزیت در مجلس، مجلس اعیان بریتانیا و مجلس اروپا هم باید پیش از 31 ژانویه آن را تایید نمایند. ساعت 23 آخرین روز ژانویه 2020 فرآیند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شروع می گردد و 25 روز بعد اتحادیه اروپا مذاکره با بریتانیا را برای رسیدن به توافق در زمینه مسائل تجاری شروع می نماید. نمایندگان بریتانیا و اتحادیه اروپا اول ژوییه پای میز مذاکره می نشینند تا درباره سهم ماهیگیری بریتانیا در سال 2021 به توافق برسند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 545

به "رای مثبت مجلس به برگزیت ، بریتانیا 31 ژانویه از اتحادیه اروپا خارج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای مثبت مجلس به برگزیت ، بریتانیا 31 ژانویه از اتحادیه اروپا خارج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید